|
|
|
|---|---|
|
Efter många problemfria mil har nu bilen börjat krångla.. Bilen är en 325 -88 Började i vintras, då bilen fick någe knäpp och tempmätaren hoppade upp på rött.. Och efter dess har den krånglat fram och tillbaka.. Tempen går upp på rött hela tiden. Så jag får ställa upp värmen på högsta, och full fart på fläkten för att käna lite tid innan den bilen blir för varm.. Och såå gör den alltid.. Nån som vet vad det kan vara? Termostaten som gett sig? Fast då ska den väl inte gå upp alls i temp? Nån givare? Tacksam för snabba svar.. Tack på förhand! //Martin 325iM "Tuned by SpeedCenter" | |
|
Igensatt kylare,skadade "lameller" i kylaren,termostat som inte öppnar riktigt(kan hända,varit med om det) dålig fläktrem(slirar) eller trasig fläkt(låser ej fläkten)borde dock fungera på landsväg då(70-80+) Henrik |
|
|
trasig vattenpump, för litet vatten prova Sök inlägg, finns mycket där i detta ämne __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Min tempmätare rör sig upp till rött om jag kör länge och långsamt (stadskörning t ex), i mitt fall är det fläktkopplingen det är fel på. | |
|
Kolla så att inte motorfästena börjat rosta. Går fläkten runt som den skall ? Joachim |
|
Bmw ludde |
luft i systemet ? ( tror inte att det är det ) men men Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
|
Om det nu är så att tempmätaren visar rätt, d.v.s att kylvattentemperaturen är alltför hög så är min rekommendation att du inte kör bilen innan du gått till botten med problemet. Framförallt sexorna med sina långa topplock gillar inte detta alls eftersom man tämligen ofta får ett topplock som slagit sig samt medfäljande problem och kostnader. Hoppas det inte hänt för dig redan. mvh MW-Guru |
|
|
Kolla du kylarvätskan vilken temp den klara innan vintern. Förmodligen har den frusigt så den inte fått nån kylarvätska till motorn. Isen tar sönder kylaren slangar m.m. Jag hade samma problem i vintras. klara bara -8 *slarvigt av mig* köpte bilen i höstas, och han som jag köpte den av påstog att den var ny servad så jag trodde det var lungt. Den gick varm. Jag var snabb och fick in den i garage så inget gick söndewr *tror jag*. Enda problemet är att det står "check colant levle" fast jag har bra nevå på kylarvätskan. Så mitt tips till dig kolla igenom hela kylsystemet innan du rör den. Kör så det ryker!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.