AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.258

325 vattenpump, plast eller metallimpeller?

Visa användare
472
w9816
D7 -??
Ni som nyligen bytt vattenpump på er M50-motor, vad har impellern varit i för material? Köpte nyss en pump, där var den i plast, jag har hört att detta var en barnsjukdom på tidiga M50 och att den nu skulle vara i metall? Och nej, det är inte en original BMW-pump.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
På min förra E34 91a, satt en i plast som pajja och då sa verkstan att plasten inte höll utan att det kommit nåt annat. Om det var metall eller gummi eller - ja det vet jag inte.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
bytte min i sommras då den gamla som var gjord i just plast hade pajat.. självklart så köpte jag en BMW orginal och den nya var faktiskt också tillverkad i plast.. dock har jag hört talas om att det finns dom som är gjorda av metall..

scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Om du byter vattenpump så skaffa definitivt en med metall impell ! Vet flera som haft plast imp som börjat att rotera på axeln, spruckit itur o sv.
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Men var hitta pump med metallimpeller, om även original är i plast?
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
De "nya" vattenpumparna som säljs av BMW är i metall. Det måste vara en gammal "hyllvärmare" du har hittat. Jag har även sett pirat med metall. Kan fn inte komma på vad det var för märke på den.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Lämna tillbaka den och köp en på Mekonomen istället.:))
På M52 så är det metallhjul som gäller numera oavsett BMW eller om den köps hos annan reservdelsleverantör. Så har ni fått plasthjul så har ni fått en "gammal" hylldvärmd problempump om det gäller M52.

///MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.