|
|
|
|---|---|
Borg |
Har sökt igenom tidigare inlägg men har lite mer undringar. Spolade ur motorrummet på min 525i-24v-92 och allt verkade bra, efter 1 dag går den dock bara på 5 cyl men bara när den är varm. Den går alltså bra när den är kall, torkade rent runt tändstift och tändspolar igår (var lite vatten vid 1 av dem, hjälpte dock inte). Det kan ju vara så att detta inte har att göra med att jag spolade den. Vad kan det vara tändspole, insprutningsmunstycke? Tändstift luftfilter mm är bytt för 200 mil sedan. Är det någon fara att koppla bort kabeln till tändspolen och testa sig fram till vilken cylinder det är? |
|
Har samma problem på min 323:a. Går bra när den är kall, inte på alla cylindrar när den är varm. Slit lös tändkablarna på en cylinder i taget, då märker/hör du vilken som inte går. Det kan vara luftmassemätaren som krånglar, kontaker som kortsluter mm. Kolla så alla slangar är hela, typ mellan luftburken och insuget och alla andra... OM du får till problemet, snälla berätta för mig vad det var. Jag blir snart galen på att min inte går som den ska... MVH Matte |
|
Borg |
Vi har inte riktigt samma system på våra motorer, jag har en tänspole för varje stift. Undrar om det tar skada att koppla bort en i taget för att se vilken cylinder det är. Inga fler som har förslag på va et kan vara ??? |
|
Det problemet hade jag på min Nissan, jag tog bort dom en å en för att c vilken som vad väck... MVH Matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.