AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
456

Vindrutetorkarna orkar inte torka, e32

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Nu har det hänt igen. Vissa morgnar när det är fukt på rutan så orkar torkarna inte dra sig runt. Vet inte om det är motorn som är kass eller om det är "Speciell" dimma på rutan.
Man får hoppa ut och hjälpa dem första varvet, sedan är det lite piggare men inte mycket.

Har någon sett samma fenomen tidigare? Tipps som man ska titta efter, smörja eller så?
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Låter som att antingen motorn är på väg att säga upp sig eller så är det helt enkelt länkaget som kärvar. Jag hade en Cheva buss en gång i tiden som jag smorde upp länkaget på efter att den betedde sig just som din BMW gör, WD40 gjorde susen på den iaf. Gnisslar det eller låter det om du kör torkarna och står utanför och lyssnar?

// Henke Bleifuss
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Har inte hört något kärvande.

Tjejen lyckades med att starta dem när den var fastfrusen i vintras.. så att länkgaget hoppade loss från motorn, så det kan ju vara kärv i mekanismen. ska spruta lite 5-56 när jag kommer hem så får vi se.

Trisst om motorn håller på att ge sig. är den bökig att byta eller klarar man det på någon timme i solskenet?
pe
65
peach
X5 40d -11
540iA Touring - 1999/11
Är det inte någon mutter i fästet på själva torkaren som ska hindra att man har sönder motorn (om torkarna frusit fast).
kolla så dessa är spända till att börja med

--------
My hopes are not always realized, but I always hope.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Mutter?

Jag vet att armen hoppade av från motorn, men den var bara att trycka tillbaka och så funkade det hela igen.

Det låter som om den hoppade av igen när tjejen ringde.. så det ska bli spännande att kolla därhemma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.