|
|
|
|---|---|
|
Passagerarstolen på min 325a vägrar gå upp (om nångon ska in bak alltså)..Nånn som har/haft samma problem?..Vad ska jag göra åt det`? Länk | |
|
hmm... min går upp men inte fram och tillbaka... Är det elstolar?? om inte kolla understolen där sittter det massa stag och grejer kolla så att inget har hoppat loss! |
|
|
hade detta problemet på min passagerarstol...nu är detta visserligen e30, men konstruktionen är nog densamma på e36... under stolen så går där ett stag tvärsöver hela dynan som drar i en hake på andra sidan stolen som gör att när du drar i spaken för att justera stolen framåt/bakåt så drar den i haken och spärren släpper och du kan justera stolen... vad som hade hänt på min ena stol var att det staget var inte böjt i änden, så det stannade inte kvar i hålet. Istället var det helt rakt(!) så jag tog ut stolen och bankade på änden så att det blev böjt, och sen dess har det funkat perfekt! om det gäller en elstol så kan du ju testa att montera isär kontakten och rengöra, kan behövas! kolla även efter ärgade kontakter, om så är fallet så rengör och spraya med kontaktspray.. BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
supersweet |
hade samma tjafs på min gamla, den stolen hade rostat (!) inne i stolen... förmodligen jävligt udda, men ändå. |
|
Jag har orginal sportstolar utan el...Mycket klumpigt av mig att inte nämna det. Tackar för svaren Länk |
|
supersweet |
vi är så toleranta här så. :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.