|
|
|
|---|---|
|
Tjäna grabbar! Kollade lite på den här: Länk Hur mycket har det å seja at bilen är nerlackad ? Tycker ni man skall pruta på alla bilar oavsätt ? Hoppas på några svar :) ///BMW4EVR | |
|
Borde vara AC för det priset. som min.... Automat är bekvämt |
|
| okej... men jag vil inte ha automat. köper aldrig en bil som har automat. min åsikt ;) | |
|
Tycker att det var ett högt pris, speciellt då enda extrautrustning verkar vara svart sportskinn. Nedlackad innebär att bilens trösklar och nederkanten på kjolarna är lackade i samma färg som resten av karossen. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Nofx16:Du e inte helt konsekvent i dina värderingar....:).Ja menar du värderade "ove-bmwkille"'s 325i 4d till ca 60",o ja antar att du värderar denna bil likvärdigt...Personligen tycker ja att -91:an e värd knappt 50 medan bilen som diskuteras här kanske ca 60-65.... Eivind:60" e den värd under förutsättning att bilen går klockrent samt att den e fräsch o välskött!Häng inte upp dig på de där med AC,för hade den funnits hade den förmodligen ändå inte funkat...:( |
|
|
Jag tycker det är ett bra utgångspris. Tänk på vad det är för färg på bilen. Den är eftertraktad. Dessutom svart sportskinn. Det är riktigt läckert. Att den sedan inte har klima och annat kan ju vara ett litet minus, men det är ju en gammal bil -> mindre krångel. Att den sedan har Vanos tycker jag är ett plus. Helt klart. Stavningen i annonsen sänker väl inte priset så mycket? :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Det låter som en kul och snygg bil i utgångspunket. Blå och svart är det enda jag vil ha, och högt på listan kommer mauritziusblå :) Och som du sejer svart sportskinn låter inte hel fel.. |
|
|
På med en fin sänkning och ett par 17" Hamann-fälgar och sen har du en skrämmande vacker och mysig bil. Inget snack om den saken. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Dawwe, Hans bil hade gått 13 000 mil, om jag inte minns fel. Denna har gått 21 000. Däremot kan jag hålla med om att jag kanske var lite generös i det andra fallet.....men så är jag lite svag för lågmilare... Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Nu får jag bara hoppas jag blir av med E30:an så jag kan få en snygg bil.. tackar för alla svar ! | |
|
Nofx16:Ja däremot e lite svag för långmilare har ju själv en som rullat 23000 o helt nybes ua idag!Men ja tycker nog att 14000 mil på en -91 låter lite väl lite,men whatever.Min 325 som e kalasskick skulle jag i BÄSTA fall kunna få ca 70 för,o då har den både skinn,AC(som snart e lagad!!),M-grejer,ny färddator,Ferrita sportavgas RF,17" BBS mm... Mina inlägg under värdering bygger jag egentligen på vad bilen förmodligen kan bli såld för och INTE va den e värd!Ett ex,min fd M5 -90 sv-såd(3 ägare totalt,numera skrot pga stöld) i tokbra skick,nylackad,AC,utökat skinn,fungerande AC,19"-fälgar o 22700 fullservade mil KANSKE hade gått o sälja för 80ca...Nu blev ju bilen inlöst av f-bolaget o summan ja fick tänker ja inte avlöja men ja e helt säker på att ja ALDRIG hade fått de pengarna om ja sålt den!!!Så vad en bil e VÄRD och vad den blir SÅLD för e ofta 2 olika saker.Har man rätt pris från början o en bra bil så säljer man den fort... |
|
|
Davve: Jag håller inte med, inte alls. Min bestämda uppfattning är att värdet på en bil är det som man kan tänkas få ut vid en eventuell försäljning. Ditt resonemang förstår jag uppriktigt sagt inte - att bilens värde skulle vara en helt annan sak än försäljningspriset?? Att sedan försälringsbolag ibland kan göra konstiga värderingar, åt båda håll, anser jag inte ändrar något i grunden. |
|
|
Fredriks:De va dit ja försökte komma!Ja menar ja värderar kanske min bil högre än vad marknade gör!!Vill du ha den såld så får du justera priset!Kan ta min 325:a som ja lagt ner ca 40" på sista året(ny lack,renov AC,Rf avgas mm),tror du att det man gjort detta höjer bilens värde nämnvärt??Knappast!Ja kanske värderar min bil till ca 80 i mina ögon men vill ja ha den SÅLD får ja nog gå ner rejält.Prtatade med f-bolaget för ett tag sen angående en ev värdering av min bil då ja gjort så mycket me den,o killen sa att de(efter att ha sett bilder mm)värderade bilen till nånstan mellan 80-90....Värdet e ju vad bilen e värd för just DIG,inte någon annan.Du kanske värderar en viss bil högre än jag,ofta har man ju förmågan att värdera sin egen bil högre än andra liknande!Bilen som denna tråd handlar om e ett bra köp för 60,men den e nog VÄRD mer än så...kanske skrev lite otydligt i mitt förra inlägg men lite får man ju läsa mellan raderna.... |
|
|
Davve: Det tycks som om vi helt enkelt definierar ordet "värde" på olika sätt. Du menar att "Värdet e ju vad bilen e värd för just DIG,inte någon annan." medan jag däremot anser, som jag skrev tidigare, att värdet på en bil är det som man kan tänkas få ut vid en eventuell försäljning. Vad en enskild bilägare tycker att just dennes bil är värd, är ganska ointressant enligt min mening. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.