|
|
|
|---|---|
| Håller på att montera dragkrok på min e39a. finns det någon för dragen kontakt till el systemet eller måste man gå in med med strömtjuvar på kablarna vid lyserna? Markeringen på stötfångaren till luckan, hur tyder man den? tycker det finns flera stycken svaga linjer? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du går på med strömtjuvar, men inte utan interface som alltid ska monteras imellan bilens befintliga elsystem och dragkontakten.Bilen ordinarie elkablage är för klent för att orka med en extra belastning samt att du får fel på lampkontrollen och bilen behöver ett skydd mot kortis på släpet mm. Ja angående markeringen så hade jag inga problem att tyda var de satt så det kanske har med tillverkningen att göra om det blir otydligt.Går inte att säga utan att se det. Du får väl måtta lite med luckan så kanske du kan lista ut vilka som gäller. ///MVH Hasso Länk |
| Har en interface! kommer du i håg vilken sida du gick in med kabeln från dragkroken?.Och tog du stöm från båda sidor vid baklyserna? | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nu har jag inget skåpbil, men jag har för mig att jag gick på kabelstammen nånstans straxt till höger om mitten, interfacet ska ju kopplas på + vid batteriet så det är ju bra att man hålls åt batterikanten till.Mätte nog fram vilka kablar som var till vad med en testpenna. Och sätt inte strömtjuvarna precis mitt för varandra utan sprid ut dom på nån decimeters avstånd på kabelstamman. ///MVH Hasso Länk |
Sven E |
Tjena. Jag tänkte också montera drag på min blöjracer, men är nog lite skraj att göra det själv. Är det värt 12000:- på verkstan, eller finns det nåt annat likvärdigt drag på marknaden? Vet nån i så fall hur mycket piratdraget bygger bakåt? Täcks krokfästet av originalkåpan? (Det blir väl lite speciellt med M-pkt.) /s |
Det är inte värt 12000 kr om det finns alternativ. Du kan nog få ett drag monterat för halva kostnaden av någon duktig allbilverkstad. Men Mpkt gör ju saken lite lurig, har inte sett någon sådan med drag vad jag kommer ihåg?? Men det ska inte vara nån skillnad utseéndemässigt för då går ju knappast ett drag att sälja. Till min sedan utan Mpkt så funkar det lika bra med ett icke köpt på BMW drag:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Monoflex drag går alldeles utmärkt att montera på en bil med m-paket och samtidigt få originalluckan att passa, skulle tro det är samma med andra dragtillverkare. Har en kompis som fick med drag inkl. montering på hans med m-paket, ser ut som original (BMW GBG lejer bort dom jobben). Håller med Hasso annars. Lycka Till MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.