AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
512

Vad är det för fel på min 540?

keke
För snart två månader sen gjorde jag en motortvätt på pärlan,jag körde hem bilen stod över natten när jag morgonen efter skulle åka på jobbet kan bilen inte gått på alla cylindrarna för den både gick och lät förskräckligt. jag tog migi iallafall till brorsans jobb där den stått sen dess. Har gjort kompprov å bytt stift+ventilkåpspackningar men bilen går väldigt illa,den liksom "motar " på varv över 2000. Vore tacksam för lite input då både jag å brorsan står handfallna.
cu
146
curigan
528iat-00
Troligtvis har du fått vatten i elkontakterna öppna dem och blås ur vattnet med tryckluft.
La
74
Lassemann
525IX Touring -94
Instämmer med curigan. Jag motortvättade min Volvo 855, och efter det gick den riktigt piss dåligt (inte för att den gick speciellt vasst annars heller) Jag körde några mil och varvade ut den ordentligt sen var det ok.
Du kan testa kontaktspray då den är fuktdrivande.

Mvh Lassemann
keke
Har ju redan prövat det men det blev inte bättre,har hört om folk där lambdasonden å såna knepiga saker gått sönder vid motortvätt...
storken25
Du kan ha fått vatten i tändstifts hålen så det blir överslag, men du har ju varit där och rotat.............Annars är det5 mycket vanligt att det ligger vatten där dfter motortvätt.
Prova att blås med tryckluft och spruta lite 5-56. I värata fall kan kanske en tändspole ha pajat efter överslagen............men prova först att blåd rent och torrt!
Lycka till!
Ja
760
JanF
530i-93
Se upp bara, kör du med en motor som går illa kan det gå illa...

Missar några tändstift/cylindrar går bensinen oförbränd ner i katten, vips har du en bränd kat och en fet utgift på väg.

Så fixa felet innan du kör mer....

Motortvätt har nog pajat minst 10ggr så många motorer som den har hjälpt....
Tjena Keke min kompis gjorde en motor tvätt på sin BMW 740 det hände samma sak han fick lämna in den på BMW verkstadschefen sa att han hade tur det skulle ha kostat honom ca 10 lappar om motor elektroniken hade tagit skada. jag tror att dom plockade bort alla kåpor och körde tryckluft sen sprayade dom med 5-56 sen vart det bra som sagt han hade tur.Hoppas du har lika mycket tur som min kompis att det inte kommer att kosta dig så mycket.MAN SKA ALDRIG TVÄTTA EN V8.

G-UNIT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.