AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
656

Är falkendäck något att ha?

ph
66
ph
S60 D2 -13
Funderar på att köpa Falkendäck till min 520 -94. Vet någon något om detta fabrikat. Annars får det väl bli michelin som vanligt, fast de är betydligt dyrare.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det går säkert alldeles utmärkt att åka på Falken många är nöjda med dessa. Finns självklart både bättre och sämre, och det beror ju på hur man använder bilen, men Michelin är sällan värda sitt pris utan du betalar mycket för märket, men dåliga är dom absolut inte.Ett mycket bra altenativ till Michelin är Uniroyal.

///MVH Hasso
Länk

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Håller med. Michelin är inte direkt kända för att vara slitstarka. Mina Pilot Sport minskade med 5mm på 1600 mil. Trotts rätt tryck, nyinställda hjulvinklar och relativt lung körstil. Jag har däremot bara possitiva erfarenheter av Falken. jag vet inte om testerna på den här sidan är så mycket att lita på, men läs dem och gör din egen bedömning. Länk

Mvh. Patric

Länk
ba
141
backez
318i touring -96
Falken däck är väldigt mjuka, en kompis köpte falken till sin audi 80 dom nöttes upp direkt (utan någon jätteaggressiv körstil)
Aldric
Jag har iofs bara haft en uppsättning Falken-däck, men jag upplever dom som inte väldigt slitstarka, men mycket bra om man blir lite inspirerad bakom ratten, både på vått och torrt underlag. Mina FK-451 215-40/17 gjorde sig däremot inte när första snön kom, men det är ju kanske inte speciellt viktigt när allt kommer kring ;)
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
De Falkendäck jag haft har fungerat jättebra. Enda problemet har varit "ståsulor" om bilen stått en längre tid. Ett annat bra lågprisdäck som överraskat mig positivt är Roadstone, klart prisvärt.
Falken e helt ok för den prisklassen tycker jag.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Min E30 har mumsat Falken de sista åren,har hållt ca:3000mil,vet ej om det kan klassas som bra livslängd men greppet har varit bra.
Har bytt de parvis,ett par har hållt 2 säsonger,3000mil.

Henrik
Satsa på F1 däck istället.Dem är slitstarka

SNART EN M5-M3KILLER!!!!!!
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Har funkat bra för mig både bra grepp och hyfsad slitstyrka. Helt klart prisvärda!!

Köp inte Falken friktionsdäck.
På tok för mjuka och sladdriga, bilen ormar som en huggorm rent av trafikfarligt mycket.
Så min rekommendation är köp AGI 10ggr bättre o billigare.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Har själv kört på Michelindäck av enklare modeller och har varit väldigt nöjd med livslängden.
Polaren och jag köpte däck ungefär samtidigt..jag Michelin, han AGI..
jag har kört mer och har kanske 5mm kvar på däcken, hans är slut!
Då kör han iofs en felhjulsdriven Golf III.
Han rekommenderar inte AGI, men greppet var visst rätt OK :)

Falken har jag _hört_ är prisvärda, men har inga känningar som kan bekräfta det.

Men dom var billiga..tror han kom under 500:-/st för 185/65/14 exkl. balansering (MOMO-fälg med plast o grejer på..)..

Mvh
Patrik

falken är enligt mig ett bra alternativ då priserna oftast skiljer väldigt mycket beroende på vilket märke man vill ha, har inte haft några som helst problem med mina falken, tycker inte de slits sådär jättemycket heller.

"Jeppe"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.