AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
900

Vad ingår i ett M-PAKET på en BMW 328i Cabrio -96?

Neostar
Är väldigt nära på att köpa en BMW 328i Cabriolet av 96 årsmodell. Bilen har ett M-Paket från fabrik och M-Chassi.

Nu undrar jag vad EXAKT innehöll ett M-PAKET och M-CHASSI då vid 1996?

Bilen är en import från Tyskland, så frågan är väl vad det innehöll i Tyskland, kanske är väl samma sak som här i Sverige men vad EXAKT innhöll dessa paket???

Tacksam för snabba svar!!
Neostar
Komigen nu......Någon borde väl veta detta?

Tackar i förhand!! :)
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Tror det är samma som till min.
Kjolpacket , lister , speglar lite hårdare dempare/fjädrar =sänkt ca 15-20mm mot en vanlig tror det sitter kraftigare krängningshemmare ochså.

Gött att åka BMW
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
M-paket: Frontspoiler, sidokjolar, bakkjol, Lister, läder ratt, läder spak, svart innertak.

M-Chassi: Hårdare dämpare, Fjädrar som sänker ca 15mm, Samt grövre kränghämmare precis som baggen skriver.

Tror det var allt...

Mvh Tobbe
Neostar
Fast det ingår väl inte M3-Speglar i ett M-Paket från fabrik?
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
>>Neostar, precis, det ingår inte m-speglar, men det är ju lätt att eftermontera....

///Tobbe
till e36 har inte m-paket funnits som tillval nånsin (har frågat bmw för många år sen med)
Aerodynamik paket från fabrik innefattar:
fram bak spoiler, sidokjolar av samma modell som m3 använder.
speglar o allt annat lull lull beställs separat.
Såg beställnings specen av min e36 323 och den hade både m-chassi som ni beskriver de som och kjolpaket från fabrik.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
På min fd E36 328i Coupe så stod det M-fahrwerk samt M-Aerodynamikpaket i utrustningslistan.

///Tobbe
jimsan328
något som jag retar mig på att när folk sätter in annonser i tidningar så skriver de komplett M-utrustning, men då man ser på bilderna så undrar man var är backspeglarna? Jag kallar inte en sån bil för komplett M-utrustning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.