|
|
|
|---|---|
Ceddan |
Besiktade min arbetshäst idag. En svart BMW 518 från 1981. Milen är 29500 och allt från central lås till el backspeglar fungerar så även motor + låda utan några problem. Problemet kom idag. Ombesiktining på följande: 1 strålkastare halvljus, inställning för hög, höger 2 Bakvagnsram rostskadad 3 Bromsbelägg fram slitna Vad kan man tänkas få för en sådan i befintligt skick? Ska man köra till skroten? Trist att göra det för den går som en klocka annars. Sälja som reservdelsbil kanske.. trist. Är det mycket jobb att byta bakvagnsramen? |
|
om bilen funkar och är i hyffsat skick så är det lite synd att skrota..tycker iaf jag. Punkt 1&3 är rena baggisarna punkt 2 lite mer jobb....går det att lappa i en bit? Eller är den så pass kass att den måste bytas? för att få bort ramen så måstre du släppa bärarmarna klumpen avgassystemet och allt annat som är i vägen...beroende på hur jäkligt det sitter så gissar jag på 4-8h att byta den Som referens så tog det mig ca2,5h att riva hela bakvagnen på e28an...men då hade allt varit av i sommras och alla bultar var vettiga att få av. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
Ceddan |
Bilen funkar o är i hyffsat skick ja. Nä det går inte att lappa tyvärr. För mycket rost. Jag har en reservdels bil men har inte hunnit kolla om ramen är OK. Helst skulle jag vilja sälja den till någon som vill göra i ordning den för jag tycker som du det är trist att skrota den. Kan man få 2000:- tro? för mycket? |
|
Jag är lite småsugen på en E12:a att göra i ordning. Nå´n gång ska jag göra det! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Ceddan, var i Värmland bor du? Blev lite sugen, har länge velat ha en E12. Hör gärna av dig om du bestämmer dig för att göra dig av med den, så får vi se.. mvh Johan |
|
Ceddan |
Bor i kristinehamn, 4 mil öster om karlstad. Jag är nog ganska säker på att göra mig av med den om någon vill göra i ordning den. Jag har tyvärr inte tiden eller kunskapen att göra det är jag rädd. Lägg ett bud får vi se om jag kan bestämma mig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.