|
Sida 6 av 10
|
|
|---|---|
| Nike_Boy: jag skulle kunna ta och kolla de on några min =) ska ju en då till sätra så de tar ju ingen onödig tid lixom... så kan jag ju skriva om de är asfalt eller inte =) så kanske vi kan lägga konbanan där .. | |
|
Jag sitter och funderar på vart man kan få tag i koner.. ska kolla imorrn på en sportaffär om dom har.. Det verkar ju faktiskt bli några. kul.. fast oftast så kommer inte alla.. Datum.. Hmm.. Träff runt kl 12:00? tar ju lite tid att göra allt om det blir många bilar.. 10:e maj kan det vara ett bra datum? /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
| Mig spelar det ingen roll kan så gott som alla helger .. Ser ut och bli några bilar =) kul ... | |
|
OK, kan vi inte ta och bestämma oss här och nu för 10 maj? Då har det hunnit bli varmt och gott! Teres - Har du hunnit kolla den där platsen jag snacka om? |
|
|
de såg ut och vara en stor asfaltsplan .. Men jag vågade inte åka enda ner med mina slicks, de var en massa snö =( Ta och sätt den 10 maj tycker jag =) för de är ju inte allt för lång dit och de är ju bra och vara ute i god tid ..... |
|
|
Massa snö!?? Jag spikar det datumet och träff på gavlerinken kl 12:00 för vidare färd till någon parkering.. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Alltså! Mötesplats : Gavlerinkensgrusparkering - Gävle. När ? kl 12:00 prick den 10:e Maj 2003. Mer info kommer... /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Nu börjar det rulla på.. Kan någon av er fixa en bra vägbeskrivning till Gavlerinken, Autovation och Den där parkeringen? Några som har mailat och frågat efter vägbeskrivningar.. Skickade ut ca 20 mail till BMW ägare i gävle nu.. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
| BMW735IA: Men om vi ska ha en väg beskriving till gavlerinken är ju bäst att dom får åka av Gävle norra för då är det inte alls för svårt och hitta och förklara eller var säger du .. för kommer du från shlms hållet så är det ju bara och svänga av till sista infarten till gävle .. och kommer man från sundsvall så är ju gävle norra första som man svänger av på och kommer man från riks 80 så svänger man så man kommer upp mot e4an sundsvall och sen kommer gävle norra dirket efter man har kommit upp på e4an mot sundsvall.... Men jag kan ut och kolla vad som är lättas och skriva i hopp som vägbeskriving | |
|
Hmm.. den 10:e är det BMWCS bankörning på Mantorp.. Men det lär ju inte drabba våran träff nämnvärt? E ju en bra bit dit ner.. Jo det e ju inte så svårt att hitta men det var nån från Ånge som ville ha lite hjälp :) /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
BMW735IA: jo jag kunde tänka mig de men vi ska hjälpa han och hitta =) men du när man svänger ner gävle norra och sen vet du att man svänger ner första till höger står det sätra eller står det sjukhuset jag kommer faktist inte i håg =/ för sen är det ju en stop skyllt där ska man ju vänster och sen kommer man ju till rondellen ..och där ska man ju höger sen ska man åka för bi två intags vägar till höger sen kommer den 3 där man ska in mellan två mackar och sen är det ju bara några 100 meter kvar så ligger ju en stora grus planen på vänster sida... jävlar vad halt de var i morse då med mina sommar däck när det var 5cm snö på vägen och slask ...Inge mönster typ kvar vaken fram eller bak(dom var precis lagliga när jag satt på dom men nu vet jag inte) jag säger bara tack och lov att jag hade dom bästa däcken fram annars hade jag varit i diket nu med bilen ...släppte på alla 4 däcken upp i fängelsebacken om du vet vad jag mer...gävles mest feldoserade kurva .. Men som tur var kom det ingen bil och jag fick fästa på fram däcken så de gick och reda upp de hela .men nu verkar de som skiter håller på och smälter bort som tur är =)) |
|
|
Hehe.. ja inte kul när det släpper.. Jag har haft tur många gånger med min gamla 735IA.. det är nog världens sämsta vinterbil :) Höll på att ta död på en GAMMAL tant och en blå Nissan micra i Feb.. Kom på 45:an precis innan sunne i 140 km/h.. Kommer över ett krön och ser en 4-vägskorsning.. det var lugnt så jag gasa på som vanligt men helt plötsligt ser jag en liten nissan på vänster sida och tänker.. jaja hon stannar... Men icke då.. hon kör tok sakta ut i korsningen för att köra rakt över 45:an.. Jag tar tag i ratten och trycker för allt vad det går på bromspellen och bara hör hur mina fina dubb försvinner..... Ja då känns det som om det tog hundra år men där kommer jag med alla fyra hjul låsta (ingen ABS på 323an) och bara ser hur tant fan kommer närmare och närmare..... blundar...tittar..pustar ut.. snuddade bakdelen på hennes bil (typ 5 cm ifrån elle nått).... Det roliga var att hon inte såg mig alls.. hon körde bara vidare hehe.. Ja så därför finns det inga dubb kvar på mina däck :( Angående vägbeskrivningen så är det säkert rätt :) Jag e kass på att hitta i gävle (har ju bara bott i gävle några månader).. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
| ja men dom kan väl inte komma från så många fler håll eller =) | |
| ja men de jag skerv nu var väl inte dne bästa beskrinvingen får ta och göra en bättre åt dom =) Men dom kan väl kanske ta och maila till dig vilken väg och sånt dom kommer i från så blir det ju lättare och förklara speciellt för den ...eller så sätter vi ut skyltar =) fast de kanske inte pappa blå blir så glad =) | |
|
Jo när vi ändå är inne på crasher så var jag jävligt nära att flyga in i räcket på R80 idag, första motorvägsturen med sommardäcken och jävlar vad spårkänslig dom var! Flög fram och tillbaks över vägen kändes de som, ska köpa nya framdäck i slutet av månaden då dom jag har nu är helt slut, hoppas det blir bättre då! Fasen den som låg så stadigt på vägen med vinterdäcken, nu vill man knappt köra motorväg... |
|
|
Ska köra och reka i helgen :) Snackade med Autovation nu och det var ju helt OK att vi kom förbi.. verkstad å sånt e ju stängt men det kan ju va lite trevligt ändå.. Jag ska snacka mer med dom när det börjar närma sig.. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Nike_Boy: Jag förstår precis vad du menar =) Var inge kul före i dag lär jag ju säga jävla skit stad kan aldrig bestämma sig om de ska vara sol eller snö .. så de var nog tur att de vi lägger de hela i maj ... |
|
| BMW735IA: Låter bra de =) kan nog bli nå stort det här om vi har tur ... | |
|
hmm.. e dom tok bred nu eller vadå?? Jag gav killen din mail adress... /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
BMW735IA - Menar du mina däck så är det 235/45-17 runt om. Däcken i bak är nya och jag tänkte satsa på 225/45 i fram nu istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.