AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.904

träff i gävle/sandviken-område?

Sida 3 av 10
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ja men man får väl köra på egen risk helt enkelt men man lär ju hitta en stor och bra parkering ...sitter och tänker för fullt var den kan vara faktist ...Jag har nog aldrig varit på den där parkering vid skansen .. men du kanske kan visa mig den eller så får jag ut och leta själv =)

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Jag tror det kan bli rätt jobbigt om man skulle få påhälsning av polisen under konkörning, någon som vet vad dom har för befogenheter i ämnet egentligen?
Frågan är om man inte ska överlåta konkörning på rörbergsträffen (om den nu blir av, var det ett aprilskämt???).

Men iallafall, cruising genom stan och rejs senare på kvällen tycker jag låter kanon, uppe vid bilprovningen vet polisen om att det körs ganska fort om nätterna och jag tycker inte de verkar bry sig så mycket!

När kan det vara läge för träffen då?
Man blir ju så sugen bara av att snacka om den =)
hmmm.. ska ta fram en karta på gulasidorna så kanske dur förstår vart jag menar.. det är ingen parkering utan bara en stor asfaltsområde där dom kör omkring med sina truckar eller nått.. men på helgerna så är det tomt.. Brukar åka dit och sitta i bilen, äta lite hamburgare och lyssna på måsarna..

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Nike_Boy: varför måste man köra så sent på kvällen för då vet ju polisen att man är ute och kör fort bättre och ta de tidigare på kvällen eller nått sånt ...för de är störe risk att dom kommer på racet en om man lägger konbannan på ett bra ställe..

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
BMW735IA: låter ju som ett bra ställe om man skulle köra konbannan för dom är inte så mycket där ute och åker polisen...
men sköter man de snabbt och alla lysnar på vad man säger så ska de väl inte vara nån fara eller hur =)

Om det går att köra ute vid skansen (tror det heter så) så är det minimal risk att någon skulle komma.. har sladdat runt där förut utan att se en enda kotte...

Angående bilprovningen så har jag faktiskt inte sett snuten där en enda gång än i år..

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
BMW735IA: Jo jag såg polisen senast i fredags .. har dom lite och göra så är dom jämt där =/

Tipsrunda då ? de är iaf inte olaglig ...

Försökte fixa en bra karta över vart skansen ligger men det var svårt..

Den röda ringen på bilden är skansen området tror jag? Man kör rakt mot vattnet ända ner till kajjen sen vänster runt ett lagerhus.. där är en ganska stor plan.

Den röda linjen visar rundan man kan åka sen.. mycket rolig liten kurvig väg det där.. tyvärr är vissa bitar grus så är det blött så kan man korta ner turen lite...

bild :
Länk

/Jimmy
Länk
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Hittar vi nåt bra ställe så tycker jag absolut vi ska köra konbana, och är det en lördag så blir det ju ändå race vid bilprovningen!

"Trucker" här på forumet kör ju lastbil här i krokarna och kanske har koll på nå bra stort ställe att hålla till...

Men vad tycker ni, när ska träffen få äga rum?
Helgen före eller efter påsk tycker jag.. alltså 12:e eller 26:e under påsk e nog många borta/fulla osv :)

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
jo jag vet var skansen ligger =) men jag har inte sett den där platsen =/ Fast jag har varit en hel del... ska ut och titta någon dag så jag vet precis vad du menar ...Men man lär ju ta en bra utgångsplats från och börja med så att alla hittar till den ...

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
slutet av Maj början av juni kanske ? så att de är ganska vart ute tycker iaf jag =)

Jag vet inte om man orkar vänta så länge :)

Om det blir lyckat så kan man ju göra det fler gånger..

Tippsrunda är jag med på.. Ska det va BMW frågor eller bara vanliga tipsrunde frågor?

Jag ska åka dit på fredag kväll och kolla så den är stor nog.. Ska införskaffa koner i sthlm på torsdag tänkte jag.. (har velat köpa det länge nu)..

Vad tror ni om rundtur på Autovation då?

---------
Hejja frölunda!!!!

/Jimmy
Länk
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
hm..kanske dumt att utmana snuten :/ ere inte bättre å bara glida typ..så slipper vi stämpeln "BMW-ägare kör som idioter" om nån får syn på evenemanget.. hehe.. man kan ju rejsa vid bilprovningen om man känner för d.. om träffen blir en lärdag :D
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Kika in på Autovation tycker jag låter klockrent!
Hur hade ni tänkt med tippsrunda, man åker runt och svarar på frågor typ ?

Undrar hur många som kommer, vore skoj om vi vart några stycken!

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Bmw frågor kanske =) men vem ska göra dom .. skulle man inte kunna sätta träffen den 3 maj då ? så har påsk och sista april varit =)

Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
fan.. jag vet inte om jag jobbar då :/
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Bättre och ta dom race ställena som dom brukar använda på nätterna, som inte polisen brukar hinna till ...

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Sikkan: vad tycker du då ? =) klart du ska vara med som drog i gång de hela =)

Jag håller på å fixar en sida där man kan registrera sitt intresse att deltaga..

Ja.. vem ska göra dom frågorna? :) Jag e inte så kung på BMW men det e ju bara att surfa runt och fixa lite frågor..

/Jimmy
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.