AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.924

träff i gävle/sandviken-område?

Sida 2 av 10
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Parkeringen vid gavlerinken är ju stor men där är ju grus och de är kanske inte så kul ..
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vid fjärran höjder (stavning?) en lördag eller söndag eftermiddag?

Mvh Abbe
Länk
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Jag kommer också

*hoppas på en lördageftermiddag med cruising som efterföljd*

Teres; Inte gör det nåt om det är grus heller, bilarna ska väl användas och dessutom finns det vatten & tvål på macken=D
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
nä..grus e kul.. ibland :D
Deliq
Om bara dag och tid passar är det väl inte omöjligt att jag åxå dyker upp.

M V H // Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Jag och frugan dyker säkerligen upp om datum/tid passar. gillar dock inte grus..

Min nya favvo parkering ligger på valbo köpcentrum.. mycket space att ha kul på :)

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Wicked: Grus är inga problem för mig heller men de finns ju dom som är rädd för och ta ut bilen på sånt =) så då hade jag lite översende lixom ..

Och som du säger de vore ju inte helt fel de där med lördageftermiddag med crusing som följd =)
Det är ingen som vill ta tag i detta då och fixa planering och aktiviteter?

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag skulle kunna ta tag i de bara jag inte är själv =) om de är nån mer som är villig och hjälpa till BMW735IA???
Teres : Jo visst hade jag kunna hjälpa till men jag är ju nästan aldrig i Gävle då jag jobbar borta på veckorna.. Men jag har många bra ideer :)

/Jimmy
Länk
Teres; jo jag förstog det och med största respekt för alla xtrema putsnissar; Vågar ni inte köra bilen på en liten grusplan tycker jag att ni kan stanna hemma, liite damm dör ingen av ju...

Och naturligtvis blir det kompanispö med slö tvålkopp på den som kommer in på träffområdet på tvärställ så jag tycker det borde funka med grusplan...
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
BMW735IA: Låt höra dina ideer =)

Jag tycker Gavlerinkens parkeringen är en bra mötesplats den är stor, och så är man inte vägen för någon om de inte är nått där då ...Men de kan man väl kolla upp om man sätter ett datum...

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Teres - Jag skulle kunna hjälpa till och ordna nåt, men vore kul med lite förslag.

Gavlerinken funkar säkert men vore bättre med något annat asfalterat kanske.
bm
30
bmwskadad
325 coupe -93
Jag kommer oxå!!!
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Gavlerinken eller Valbo Köpcenter-parkering? Man får säkert spö av Securitas om man samlas vid valbo KC :/
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Vad jag vet så har securitas ingenting att säga till om på parkeringen efter stängning! ?

Men vad ska man mer göra? Lite cruising en ljummen vår eftermiddag låter ju inte helt fel...
Skulle va kul med lite rejs sen på natten på det vanliga stället.. :)

Ideer hmmm.. :
Plats att mötas på kan ju vara bussterminalen (andra sidan tågstationen) där är det ju gansak fint dock inte så stort men sen kan man kanske åka vidare till Alderholmsparkeringen som ska va gansak stor?

Är lite dålig på vad ställena i gävle heter men kan man inte köra förbi kajjen (lervik-skansken?) och ha lite fototillfälle där? Jag har en bra digitalkamera (4mpixel)...
Sen kan man kanske åka vidare bönan-utvalnäs-utnora-eskön-hillevik-björke-gävle eller nått liknande...

Om det blir på en Lördag så kan det ju vara läge att besöka autovation (bmw gävle) och få provsitta 745:an :) om vi blir ett gäng kan jag nog ringa och snacka med dom..

Om det blir grusparkeringen.. kan man ju ha lite rejs med radiostyrda bilar på en liten bana vinnaren får ett fint pris...

Krypkörning genom stan är ju givet..

/Jimmy
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Skulle man inte kuna fixa typ en konbanna på tid med nå priser åt 1,2,3 an och sen typ ha en tipsrunda med bilar runt i Gävle =) och sen avsluta dagen med race på nå ställe bara för kul och utse dom bästa förarna för dagen typ =) tycker jag låter som en ganska kul dag ... Och sen ut och åka med Bmw på kvällen ...

Mvh Teres =)

Jo jag tänkte en stund på det här med konbana också.. är ju dock lite svårt att hitta en stor och bra parkering? Sen hur är det med polisen gillar dom om man sladdar runt på en parkering? Kommunen (eller den som äger parkeringen) kanske blir griniga också..

Sen gäller inte försäkringen om tävling eller tidtagning sker?

Hur är det med säkerheten?
Jag har en polare som kör ambulans så jag kan fixa snabbnummer till honom om nått skulle hända :)

På skansen finns en ganska stor asfaltsplätt som ligger lite undanskymmt (bakom ett stort lager eller nått liknande) där kanske man kan vara så man slipper oönskad publik.

/Jimmy
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.