|
|
|
|---|---|
|
Några av er kanske vet att min koppling rasade i höstas. Nu har jag fått reda på varför. Packboxen läckte igenom olja från motorn och dert tyckte inte kopplingen om eller rättare sagt svänghjulet. När meken efter att ha svarvat det skulle montera tillbaka det så kände ha att det var glappt. Det gick att snurra några cm utan att centrumet på svänghjulet hängde med. Det är alltså vulkningen på svänghjulet som har "brunnit upp" i sammband med att det kom in olja till lamellen. För er som inte vet så är svänghjulet på 3,8:an delat med en vulkning i mitten. Denna vulkning är till för att ta upp det lilla "ryck" som uppstår när du kör iväg på ettan. På 3,6:an så sitter denna dämpning i lamellen. Meken skulle försöka få tag på ett super bra begangnat svänghjul men om inte går så är det bara att hosta upp 6,300:- för ett nytt ;(... I övrigt så tyckte han bilen var i kanon skick och att miltalet med all säkerhet stämmde överrens med skicket. Kul att höra! Jag hoppas att bilen blir i ordning till Elmiaträffen annars så får ni klara er utan mig, om ni inte går med på att jag kommer i en Volvo 850??? ;) // Ville bara prata av mig! // Ha´t mvh "kim 6300:- fattigare" -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk | |
|
Kostar att åka M5.. Jag vet att det är dyrt med M5.. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Förhoppnngsvis så ska min investering betala sig i njutning under sommaren.. -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
Japp,det är rätt inställning. Ses i sommar på hågon träff och lycka till med kopplingen. Ha de // // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.