|
|
|
|---|---|
|
Har fått konstigt missljud från framvagn (fjädrarna) när jag kör över farthinder, både när fjädern pressas ihop och när den går tillbaks. Det konstiga är att ljudet försvinner när man kört ett tag på lite ojämnheter för att sedan komma tillbaks nästa dag. Det är inget klonk utan låter som när något pressas ihop och tillbaks. Jag har märkt en liten försämring i väghållningen. Har någon varit med om detta och kan säga vad det är???? Mip | |
| Kan vara när oljan i stötdämparna är kall så lät min 3.0a också men när man kört några mil o oljan blivit varm försvann de helt. | |
|
HAR SAMMA MISSLJUD I MIN 3,0A HAR INGEN ANING VAD DET KAN VARA |
|
|
Kör inte så snabbt över vägbulorna! -sänk farten |
|
One of One |
Jag har samma problem med min M3:a 93. Jag uppfattar det som lite "skrammel" men nu senast jag gjorde Inspektion 2 så bad jag dom kolla det. Det dom och jag kunde kunde komma fram till var att det kunde vara allt ifrån Bussningar i länkarmarna som behövs bytas, eller Kul-lederna på Länkarmarna. Tydligen fick man byta länkarmen för dom var tydligen "svin" att få av, pris ca: 1500:- styck. Så jag tror att det kan vara länkarmarna eller annat som är "upphängt" i framvagnen. =) "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
|
hade samma missljud på min m3 och det visade sej att det var dom främre bussningarna i bärarmarna bak kostade ca 300:- st |
|
One of One |
Detta är alltså inget dyrt problem... bra... =) "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.