AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.638

Vibrationer vid mycket bas E30

sm
99
smartin
318iS -90
Visst måste det vara fler än jag som har problem med att hela bilen skakar när man spelar "mycket" bas?! Är det nån som gjort något åt det och fått det bra? Börjar fundera på att kasta ut baslådan innan man blir klassad som raggare. Står man utanför bilen hör man bara all plast & plåt som skakar... :(
BeeMWe playboy
Prova att leda in basen i kupén mera?

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Ko
663
Koffe
320iC -93
Tror det är ganska ofrånkomligt tyvärr... Brukar rassla i allt från nummerplåt, avgassystem och tanklock när basen börjar pumpa... Svårt att göra nåt åt är jag rädd...

Du får helt enkelt sänka volymen när nån är i närheten, eller komma till insikt: Raggare är coola... =)

//Koffe
sm
99
smartin
318iS -90
Jo, jag ska försöka hitta ett baksäte med skidlucka, så man får upp hålet där också. Har nu 2 8" hål i hatthyllan. Tror dock inte detta hjälper så mycket, då allt från taklucka , inredning till backspeglar skakar.

Vet inte om jag håller med dig Koffe... ;)
Ko
663
Koffe
320iC -93
Hehe... skönt att höra =)

//Koffe
dr
156
dragon
320d m-tech 2 -04
Fick bort ganska mycke rassel och vibrationer genom att först dra åt reservhjulet så hårt de gick så att plåten under vart stum......gjorde en avbild av reg skylten av asfaltsmatta och limmade fast bakom den och skruvade nån extra skruv i skylten...
Tog också bort allt onödigt krafs i bagaget som varningstriangel verktygslåda mm.

Har nu bara problem med att få luckan till att inte skramla så mycket och även bakskärmarna vill på att klonka lite i plåten när man trycker på ordentligt!

Ska testa med mer isolering så får man se vad det blir för resultat! Hört att noisekiller ska funka bra annars!
sm
99
smartin
318iS -90
Ska hem och dra åt reservhjulet...
Det värsta för mig är ändå bagageluckan, kofångaren bak, ytterbackspeglarna och takluckan. Regskylten & plasten som sitter under har jag hängt upp på gummilister.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.