|
|
|
|---|---|
|
Bilen har börjat varna för coolant level varje gång jag startar bilen samt då jag slår av den..har rätt nivå i kylarvätske behållaren och jag har mätt på givaren med summer..som det är nu så piper den..antar att det ska vara så..har även testat koppla ur batteriet i en halvtimme ifall det är nåt fel som sparats i datorn men det slutade ändå inte. Nån som har nåt annat tips? //Roger ----- Länk | |
| Det är givaren för kylarvätska som är paj. Jag har samma problem. Jag har inte orkat bytt den ännu, eftersom jag misstänker att man måste tappa ur all kylarvätska för att byta den. Men du kan prova ta ur stickproppen och göra rent och ev. spruta in lite elspray där, det kan hjälpa. | |
|
Givaren till kylarvätskan sitter högst upp på expansionskärlet på min för att byta den behöver man inte tappa ur kylarvätskan har haft lös den redan..och jag tror inte min givare är trasig för den fungerar då som den ska..när flytringen är i rätt nivå är det kontakt mellan båda stiften på givaren...men när den är under nivån så är det inte kontakt..så givaren tro jag det inte är fel på..är ej heller dålig kontkt vid stickproppen. Har du testat mäta på din kontakt? //Roger ----- Länk |
|
| OK. Då är det något annat fel, du har inget kabelbrott? Jag har inte mätt upp min kontakt, min givare sitter i botten på expansionskärlet, så den är jobbigare att byta. Jag läre nog tappa ur all kylarvätska innan bytet. | |
|
Per_j82, jag har exakt samma problem som du, fast jag har redan bytt min givare och sprayat kontakten men inget hjälper. Så om det finns någon som kann hjälpa så är alla svar välkomna |
|
Mattan |
Det låter lite konstigt att nivågivaren sitter högst upp i kärlet! Hur känner den då av om kärlet e tomt? |
|
jag fixade till min givare till spolarvätskan så sent som igår! den varnade till och från för låg vätskenivå, trots att där var mycket vätska kvar! så jag lossade behållarna, tippade dom så mycket så att jag kunde ta ut givaren och sen rengjorde jag den...om den till kylarvätskan ser likadan ut som den till spolarvätskan så kan det vara så att det bildats beläggningar på den lilla metallbiten som sitter i "flytarmen" och jag skrapade väck den beläggningen, och voila så funkade den perfekt igen! så testa det innan du byter givaren...kan spara lite skrammel :) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Mattan:Givaren går ner i kärlet den är ca 7-8cm lång..den går ända ner till botten av behållaren så den känner av även om det är tomt..är ju smartare att ha den uppe på behållaren om man ska byta den för då slipper man ju hälla ut all kylarvätska ur expansionskärlet. Hur är det på era bilar slutar den varna om ni enbart kopplar ur kontakten?Min slutar iaf inte varna när jag har testat dra ut kontakten till givaren //Roger ----- Länk |
|
tobbe77 |
testa att lufta av den.det gjorde jag o sen funkade den |
|
Har luftat den för ca 2 månader då jag bytte kylarvätska när jag monterade motorvärmare..och tempen ligger exakt på mitten så luft i systemet har jag svårt att tro att det är..nivågivaren har ju inget med om det är luft i systemet att göra..verkar ju vara nå kabelbrott nånstans..vet nån vart kabeln från givaren går? ----- Länk |
|
|
Nu har den självlagat sig..har inte plingat någon gång nu på 2 dagar..eller så är det nåt kabelbrott som har fått tillfällig kontakt..det lär jag ju märka om det kommer tillbaks snart. //Roger ----- Länk |
|
|
Har samma problem.vore skönt att få bort det medelandet Its not what you got.its how you use it |
|
|
BMW Slöarton:Har du mätt upp och kollat så din givare är hel? //Roffa ----- Länk |
|
|
Roffa:nej har inte gjort det.är inte riktigt säker på var givaren sitter. Its not what you got.its how you use it |
|
|
Enligt per_j82 så sitter den i botten på expansionskärlet på 525:orna. //Roffa ----- Länk |
|
|
ok får la kolla på det då.Hur kollar man den då? Its not what you got.its how you use it |
|
|
Om du har expansionskärlet fylld till rätt nivå..så kan du mäta så du har kontakt mellan stiften..antingen med en summer eller med en ohmmätare.Har du ej kontakt eller nåt motstånd är givaren trasig. //Roffa ----- Länk |
|
| har samma fel på min 525:a.......fast bara nån enstaka gång...kanske nån gång i halvåret eller så.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.