AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
594

Vaxa BBS-splitt fälgar eller inte ?

jo
183
josef
525IA Touring-02
Jo , jag undrar vad man ska behandla fälgaran med för medel ,
för att de ska skyddas lite bättre , och att det ska vara lättare att tvätta fälgen.
Jag har BBS-splitt 18 RXII , som är helt nya .

Eller ska man inte göra något alls ???

MVH

jossi
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag lägger på vanligt vax, samma som till resten av bilen.
Med mjuk trasa och inte vid skruvar och skarvar eftesom det blir fult om det skulle bli vita avlagringar där. (svårt att komma åt)
BBS RKII...
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Flytande hårdvax ger minimalt med vaxrester vid svåråtkomliga ställen, men har ju också minimalt med rengörande verkan...

Rengör man fälgen med polish innan får man absolut vara försiktig så att det inte blir fula rester.
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Förresten har bilvårdare tipsat mig om att ta bort polermedel med avfettning, högtryck (och i värsta fall svamp + vatten) så rester av polermedler bör inte vara något problem...

Alltså borde polish + flytande hårdvax (tex Sonax) funka perfelt för nedsmutsade fälgar och man slipper de vaxrester som blir om man kör "Vaxpolish" eller liknande enstegsprodukt.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
En mjuk tandborste brukar jag använda för att få bort polish/vaxrester i olika svåråtkomliga skrymslen och vråer (ex runt lister/emblem).

Fungar kanonbra!

Mvh
pi
34
pitbull
M5 e39 99:a
tandborste brukar va helt klart bäst...
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
josef: Du kan även låta t ex Ditec eller Mr. Cap göra en ytbehandling av dina fälgar.

roadZter
När Ditec/ Mr Cap gör behandling av fälgarna använder dem sig av samma medel som på lacken, eller är det något speciellt som är avsett för fälgarna?

cl
13
cly
525 Touring -93
samma medel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.