AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.117

Däck köpta på Internet=problem med montering?

Hej Jag har nu ringt runt lite för att kolla vad det kostar att montera och balansera däck inköpta på internet. Några av däckfirmor har hel enkelt sagt att dem inte monterar däck inte köpta hos dem och några andra har gett mig några fantasipriser på 1700-1900.
Kan ni rekomendera däck firma i Stockholm som gör sånt relativt billigt?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
www.pmhbilservice.a.se
Maila Martin där och fråga om priser. Han är alltid billig.
Ligger i Åkersberga
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Just det som är kruxet:) Sura miner hos gummigubben.
Köpte en gång Gislaved däck billigt av en kompis via SAAB.
Men det var samma sura min hos min närmaste gummigubbe, ockerpris av samma anledning. Kom då på att OK sålde Gislaveds däck :)) Inga frågor 150 kr för alla fyra (1984) De hade ju ingen aning vikken OK mack jag köpt däcken på :))).
Så det kan vara ett tips kolla va vikken handlare som säljer det däcksmärke du köpt :)) Och det finns ju som sagt flera än gummigubbar som har däcksmaskiner.
Men jag har förståelse för deras reaktion, men de kan ju ta ett pris av 500-600 kr för 4 hjul det är ju inte en timmes jobb en gång
och det drar ju ändå in timpeningen. Sådana principer straffar sig i längden.

///MVH Hasso
Länk

booster
Har heller aldrig haft nåt problem med det, för några år sedan ville jag ha däck skiftade på det sättet, fast med vinterdäck på lättmetallfälgar jag redan hade och däck jag fått tag i billigt, han frågade vart jag köpt dem och det var inte dyrt heller, kostade 400kr för tre år sedan.
Köpte fyra regumerade vinterdäck för 1600:- till en Nissan Sunny, åkte ner till Speedy i Malmö ("fixar allt medans du väntar") i skuffen hade jag 4 lösa fälgar samt fyra lösa däck

"200:-/ däck" säger tokfan

"Krökar du ofta på jobbet?? eftersom du tror att nån skulle betala 200:-/hjul??" var min fråga , av hans röda ansiktsfärg och höjda näve insåg jag att det var dags att gå....

Ner till min lokala Statoil "visst 200:- men jag hinner inte dra på dom på bilen, det kanske du kan göra själv medan jag monterar och balanserar??"

Tack för det Statoil!!
Len
I stockholm....prova ngn av dessa:

raketservice@bonetmail.com
i huddinge, 120 per hjul

mlreklam.racing@telia.com
i bromma, 75 (?) per hjul

clasic.ehc@telia.com
Ekerö, 100 per hjul

När det rullar så rullar det!
Och när det rasslar så kostar det.

len
Var oxå på däckfirma idag och frågade vad de tog för att traggla på egenfixade nya däck om jag köpte fälgar hos dem.
395:- per däck.....Balansering 495:- tillkommer.
Helt plötsligt började introt till "Twilight zone" att susa i skallen...undrade vilken (däck)dimension jag landat i?!?!
Upptäckte efter att ha stått med hakan vid knäskålarna ett tag att det nog var ett allvarligt menat svar....
Blir till att dra till Statoil verkar det som.

Orsaken till egenfixade däck var att de har inte Uniroyal Rainsport som jag vill ha, däremot ett par snygga fälgar till bra pris.
Svärd
Ringde däckkillen och jämförde hans pris och pris på Internet. Han rekomenderade tom. att jag köpte däck på nätet eftersom de var ungefär 1000:- billigare per däck då. Och han hjälpte mig gärna att lägga på dem. Betalade 120:-/däck för montering och balansering.

Men det är kanske annorlunda i storstäder med konkurens mellan olika däckförsäljare...

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också...
hehe, man får väl ta med sig däcken till Gotland vecka 29 :-)

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
200-500kr/däck!

Ni måste ha hittat sveriges mest inkompetenta och långsamma mekare med tanke på att det med det priset då borde ta 1-3 timmar att kränga på fyra däck!

Alternativt har ni hittat sveriges högsta timdebitering i bilverkstäder..... :o/

Mvh
Då kan jag nämna att bmw ville ha 700+ för bytte av vinterdäck till sommardäck på min kärra gissa vad jag har på bilen nu?:)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
starre: Året runt däck för att slippa utgiften nästa år ??:))

///MVH Hasso
Länk

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Kolla på nån gymnasieskola om det finns någon fordonselev som kan kränga på däcken på fälgarna!
På min skola finns en sådan maskin iaf, vet dock inte vad det kostar och om dem tar in andra bilar än deras egna. Men det kan ju vara värt ett försök!

Johan: nej då Billia debiterar över 1100:-/timme för att en overall klädd 19 åring direkt från skolan felsöker din Volvo...

I den grå forntiden (då BP fortfarande fanns) sommar jobbade jag på en BP-mack... lärde mig lägga på och balansera hjul , vill verkligen inte påstå att jag är duktigt på något vis men jag får dit 4 däck och lyckas balansera dom på ca 45 min iaf...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
G-M: Det var knappast fethjul till nån BMW :DDD
Säkert nått 155/15 til nån Volvo.

///MVH Hasso
Länk

155-13 sen fanns det även dom sportiga 175/70-13.... *S*

Jänkedäck drar man väl (liksom SAAB V4) däck av och på med däckjärn hemma på uppfarten??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.