|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag är mitt uppe i ett bilköp och behöver ett snabbt expertutlåtande. Jag har förhandlat mig fram till ett pris på 23500:- och jag behöver verifiera att jag inte gör en dålig affär. (Jag behöver sälja bilen om ca ett halvår.) Bilen i fråga är en diamantsvart 525:a -92 Executive 20000 mil AC Farthållare Taklucka Elhissar C-lås Vinterhjul Välservad med bok Nyrenoverad topp och nytt kyl Ej skinn och sommardäck (dock alufälg) Avställd Obes. Bilen har stått i ett garage en längre tid. Tack på förhand! / Jonas PS. Vad innebär "Executive" i detta sammanhang? | |
|
Hoppsan. Jag glömde att berätta att det ingår någon form av stereo också (om det nu har någon inverkan på priset) :D / Jonas |
|
-BeeMWe- |
Låter som ett helt ok pris. Du kan nog få ut en 45 om du vill sälja den sen. Dvs om den är fin och allt funkar. |
|
Tack för de snabba svaren! Då är det bara att hoppas, som du säger, att bromsar och dyl. går igenom utan problem. Som det ser ut nu så blir det affär om ca 2 timmar. :) Ingen som har koll på vad Executive betyder för den här bilen? / Jonas |
|
|
Låter väldigt billigt. Executive fanns väl bara på 95:orna (och de som såldes 96)? Det var väl ett slags paket som gjorde att bilen hade klima, elhissar runt om, kryssekerfälgar, halvskinn(?) och något annat va? Om man inte utrustade dem mer då alltså. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Hej igen! Igår kväll åkte jag de 10 milen för att titta på och ev. köpa bilen. Det var mörkt ute och bilen stod på en grusväg vid en gård ute i skogen. (Enligt ägaren skulle den stå i ett garage) I skenet från ett par billyktor gick vi fram för en inspektion. Första intrycket var att den var fruktasvärt skitig och såg allmänt vanvårdad ut. Ganska omgående konstaterades att bilen saknade AC, farthållare och elhissar bak, vilket ägaren påstått. Den gula plast-lappen på nyckelknippan från bilhandlaren i Tyskland satt fortfarande kvar. När jag förklarade för ägaren att bilen var importerad såg han ut som ett frågetecken. Vidare kunde vi konstatera att denna "rostfria", "fina" och "välservade" bil hade mycket rost i skärmkanter, under dörrlister, rosthål i tröskel bakom framhjul, genomrostat avgassystem, rost vid tanklock, genomrostade bromsskivor bak, defekt handbroms på ett hjul, två stora bucklor med lackskador, trasig grill, saknade list på bakdörr, allmänt lösa och hängande karroseridetaljer och den hade olika fabrikat på samtliga däck. Höger framhjul var intryckt ca 3-4cm in mot motorn - om det var länkarmar, balkar eller något annat som var misshandlat gick inte att avgöra i mörkret. I övrigt så saknades servicebok, instruktionsbok och all övrig dukumentation. Stereon som satt i var defekt. Enligt bilregistret saknades personuppgifter på ägaren och vid närmare undersökning visade det sig att ägaren saknade address mm, mm. Så, inget bilköp för mig den här gången. / Jonas - Som insett att allt är inte guld som glimmar |
|
|
Var har du hittat bilen och var fanns ägaren? Så ingen annan trampar i samma vargsax. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Låter som rent skrot.... /Simon |
|
| Annonsen fanns på blocket och bilen står en 3 mil från Varberg (in i landet). | |
|
Ursäkta språket, men; fan ta såna människor. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Ja... Hoppas verkligen att han inte lyckas lura någon. Det är illa nog att lägga en kväll och 10 mil på att åka o titta på bilen. |
|
|
Tinituz, jag blir lite nyfiken, vilket regnummer hade detta lik? Om du inte vill skriva det här kan du ju alltid skicka ett mail till mig om du har lust. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Det är min gamla 525:a vill inte gå in så mycket djupare på ämnet men kan avslöja att nuvarane ägare förmodligen körde rattfull, genom hel staden med punktering på höger bakdäck sedermera körde han bara på fälgen, bilen hittades två mil utanför Varberg då även punktering på höger fram. När polisen hittade bilen var föraren försvunen, efter att polisen ringt upp mig mitt i natten och undrade om min bil blivit stulen fick jag lite av ett h*e. (de nya ägande hanlingarna hade inte skickats in ännu ingen påskrift fanns häller) men betalning och påskrift är ordnat sen några månader sedan och mitt problem är ur världen. har själv inte sett bilen efter händelsen men vet häller inte riktigt om jag vill se min gamla ögonsten i nuvarande skick. |
|
|
Vilken spökhistoria... det är ju så att man blir skraj bara man försöker se situationen framför sig. Det är inte mycket som glimmar som är guld... i alla fall inte när det gäller billiga BMW. |
|
|
Är det ingen som har före/efter bilder? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.