|
|
|
|---|---|
...henke... |
jag minns det som igår... jag var helt frälst av lite halv stylade volvo 740! (framförallt 740 turbo) men så köpte min polare en BMW 325 E36 -92 (den är nu stylad med M3 optik) han hade då inte hunnit få sitt körkort eftersom han bara var 17! hans far, han och jag tog en liten sväng hem till mej för att hämta gym kläder! när vi åkte ifrån mej så drog han far på lite! och man sögs bakåt! 6:an mullrade som bara tusan och varmätaren samt hastighetsmätaren rörde sej kvickt uppåt! nu har min polare fått kortet och vi glider runt ganska ofta! jag tycker nu att volvo är skit och vill ha en BMW! men, är det bra drag i alla BMW? som i t.e.x. en 318 E36:a... är det sug i dom? jag behöver råd och hjälp. så ni som vet svara gärna till mej! M.V.H. BMW lover!!! henke. J |
|
Utgår ifrån att du tänker köpa en e36.En 318 är ett ekonomisk alternativ. Den är billig i försäkring men inte allt för motorstark. En 320 är en kompromiss, mysig karaktär tack vare 6an men måste plågas hårt för att kännas pigg. 325 är väl den bil som förtjänar kallas pigg och har en underbar karaktär tack vare 192 kusar samt 2,5 liters slagvolym. Så svaret på din fråga är : En 318 suger, precis som alla andra bmw än sålänge (räknar inte alpina som bmw) Missförstå mig rätt nu. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
...henke... |
okej! men om det gäller E30 då? då kan man ju nästan gå på en 325 dom är ju inte så dyra! är det sug i dom? dom borde väl klara lite mera buskörning? man vill ju inte direkt sladda med en M3 stylad E36:a? Hjälp mej!!! |
svintoleffe |
Jag tycker att du sak köpa en 323 eller en 325 dom är det bra klipp i. Alltså e30 karrosen |
|
En E30 325 Är en rolig bus bil. 170 hkr som i en hyfsat lätt kaross (i jämförelse med e36,e46) är väldigt kul o köra. en härlig motorkaraktär med ett underbart motorljud. Den har vissa sjukor som spindel leder tickande ventiler/lyftare men är i regel som sagt väldigt stryktålig. Prestandan är fullt godkännd i en sån förhållande vis gammal bil. se modell guiden här till vänster. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
...henke... |
okej! men, om den tickar och så... är det farligt/svårt att åtgärda?? |
|
De är i regel normalt. och är inte farligt om de inte är väldigt påtagligt tickande. De är i regel inte något som är jättekostsamt o fixa. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
...henke... |
okej! men då tackar jag så mkt! och ska börja mitt sökande efter en BMW! men skriv gärna kommentarer om BMWs... för jag kan inte ett jota om dom! tack på förhand. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.