|
|
|
|---|---|
Lasse H |
hej alla! skriver här eftersom det inte finns ett eget ZZZ-forum (ännu?)... Nån som vet om man kan köpa ett M-Sportfahrwerk till Z3 2,2i -01 o montera dit i efterhand eller är det endast fabriksutrustning? Hur mycket sänker att sånt chassi egentligen mot original? Pris? /Lasse H |
|
Tror inte det går att köpa i efterhand, annat än som reservdelar, och det blir nog ruskigt dyrt, leta på skroten efter en bil med M Chassit och flytta över delarna, vilka jag tror är fjädrar, dämpare och krängningshämmare. Möjligt att det ingår fler delar, jag har lite dålig koll. Någon annan som vet? Sen tror jag det ingår 17" hjul i M-chassi satsen. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Finns det inte spoilers etc som "aftermarket" delar, precis som M3 fronter etc? Kolla upp det! Original ///M optik delar , samt chassiet är DYRT att köpa...då kan du nog lika gärna sälja din & köpa en M roadster direkt! /Klas |
|
Lasse H |
17 tumare med "Mischbereifung" 225/45 fram och 245/40 bak har jag redan. de satt på när jag köpte bilen i tyskland. med jag tycker den är lite hög. Så då kom funderingarna kring ett M-chassi upp. Det kankse räcker med att klämma dit fjädrarna för att få ner bilen några cm... hm.. fast då finns det kanske billigare grejer att få tag i , typ H&R eller Eibach eller nåt.. Nån som har några rekommendationer där? /Lasse H |
|
LasseH: Kolla med: Länk Manuel på MH-GTR har garanterat koll på z3 /Wille |
|
|
Lasse, det som sitter på M modellerna är inte 17". Dem har 18" med 235/40 och 255/40 om jag inte har helt fel... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Z3 M har 17" | |
|
Förväxla nu inte M Roadstern och M Coupe'n med de vanliga Z3 modellerna med M Chassi, på de rena M modellerna är det väl ännu värre grejor. Skall du köpa sänkningssats så snacka med Manuel. Zodiaken har rätt, M bilarna har 17" med 225 fram och 245 bak. Fast min är reg. besiktigad med 18" =) Bra med kontaker. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Jag har "M-Sportfahrwerk" (eller M-chassi som vi säger i Sverige :) ) på Z3:an. Den stora skillnaden från en Z3 med standardchassi är dels hårdare fjädring och att bilen är sänkt (vet ej hur många mm/cm det rör sig om) samt att den har 25 % diffbroms. Annan fälgdimension ingår ej, det får man köpa separat :) ///M |
|
|
Pratade med en kompis som jobbar på SBP om just detta, har han rätt som tror att hela plattan är förstärkt på en M-Chassi bil. Han menar att om man bara stoppar dit hårdare fjädrar, grövre krängningshämmare mm. så flexar det på något annat ställe istället. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.