AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
943

m3 speglar

fo
242
foo
328iC '96
Hej!

Skall hämta upp mina speglar från verkstaden! Mina gamla återfinns säkert på någon skön Volvo ;(

Tänkte limma fast rackarna och undrar över limsorter. Har ni några förslag?

/foo
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Jag lider med dig. Och förvånas varje dag som jag kommer ut till bilen på morronen och att mina sitter kvar ennu.
Blev av med dimljusen för nån vecka sedan.._(

Funderar att skruva fast mina med genomgående bult!!!

Gött att åka BMW
Bmw ludde
hur fan gör dom när dom tar dom ? bara bryter eller ?

Schnell, Kompetent,
Zuverlässig.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Bmw ludde: tror att det är få här som vill lära dig hur man tar bort speglarna, finns redan för många som vet hur dom tas bort...
Bmw Ludde:Om du kollar på hur en M-spegel e konstruerad så kan du lätt räkna ut hur de snor speglarna...Dessvärre får de sällan med sig själva "fästplattan".Orsaken till konstruktionen skall vara (har jag hört iaf) att speglarna skall kunna vika sig/lossna vid en ev kollision med en människa tex,kan dock vara en skröna...
Bästa sättet att få behålla sina M-speglar e väl att ställa bilen i garage så ofta de går,har själv fått ha mina i fred i över ett år men då har bilen i princip aldrig stått obevakad på "stritan"...De värsta e ju egentligen inte att de snor speglarna utan att de även drar upp försäkringspremierna för berörda modeller samt att de kanske skadar även andra delar på bilen,typ repor o liknande...
Det optimala vore ju nån slags "snabbkoppling" så man lätt kunde ta med sig speglarna in!Borde väl inte vara så svårt o fixa tycker man....
Foo:Limma speglarna med xtra-stark epoxy du vet var...(alltså inte fästplattan).Kan ju va svårt o få limmet o rinna ner där så man kanske får göra som tjuvarna först o sen trycka sätta ihop igen...
fo
242
foo
328iC '96
Tack boys!

Igentligen fiskar jag efter en omlackering av bilen vid nästa stöld... men TH verkar inte riktigt ha samma åsikt ännu... men vänta bara!

/foo

Bmw ludde
asså ? är det så vanligt med inbrott i bilen ? Ställer ni dom i stan ? händer det över natten elr mitt på dagen ? behöver väl inte vara allt för rädd bor lite "utanför"

Schnell, Kompetent,
Zuverlässig.
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Dra en plastadwire (5mm) igenom fästplatta och potta (spegelhus) + ett wirelås av modell klämmtyp som moneras bakom fästplattan. Okej spegeln går att lossa på, men den sitter kvar efter ett stöldförsök. Jag monterade även en microbrytare i fästplattan vid ett utav stiften och kopplade den sedan till bilarmet. Har "bara" råkat ut för ett stöldförsök sedan dess och spegeln hängde kvar med tjutande bilarm !
X-
375
X-ray
325i -87
å fan...Hade ju tänk o köpa mej ett par M3 speglar men nu törs man ju inte längre...va fan dom kostar 2000 spänn när de e elspeglar...de har man inte råd me när man e ung..

Om jag skulle köpa M3 speglar med elstyrning, e de svårt o koppla ihop elen då?

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
Si
765
Simon01
120dM -08
ta med ett hagelgevär och skjut tattarna som snor dem istället, bästan anti stöld metoden!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nu är ju det inte riktigt tillåtet.....
Si
765
Simon01
120dM -08
det borde vara...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det är en annan sak...
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Det låter ju inte helt fel.
Liten liten varningsskylt och innbygd hagelblås i spegeln....Hehe

Gött att åka BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.