|
|
|
|---|---|
|
Ofta låter fläkten med ett vinande och kvidande ljud. Ibland kan den manuella fläktstyrningen sluta och fungera, går ej att höja eller sänka fläkthastigheten (E46 årsmodell 00). När den står på AUTO kan den blåsa lite hur som helst. Vanligt fel ? bmwtompa | |
roine blom |
Ja det verkar som ett ganska vanligt fel jag har samma problem på min 328-99 det har diskuterats en del om detta men jag har inte riktigt fått klämm på vad det kan vara, så får du reda på det kan du väll skriva gärna inn det här så man får rätta till det ganska irriterande problemet... mvh Ronny..... |
|
De låter som du ska börja med och byta fläkt motståndet, om din fläkt utan att du gör något ändrar varvtal hastigt upp och ner. Sen sitter fläkten till coupen under vindrutetorkarna. lyft på kåpan och spraya med lämpligt smörjmedel där du lokaliserar ljudet ifrån. Numera är min fläkt dödstyst samt uppför sig som den ska. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
roine blom |
kan man använda typ 5,56 att smörja med? sorry att jag använder din tråd bmwtompa hoppas att det inte gör någe. mvh Ronny.... |
|
Roine: Jag använde det iaf. samt en försiktig droppning med oljekannan. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
roine blom |
ska prova detta hoppas det går lika bra för mig som för dig.tack för svaret.. mvh Ronny... |
|
Tack för alla tips. En liten fundering, var sitter fläktmotståndet på en E46 ? bmwtompa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.