|
|
|
|---|---|
| HEj jag undrar vilka fälgar som passar på E30? passar dom från E34? eller någon annan? någon som vet det? | |
ant |
nej fälgar från e34 passar inte på e30. e30 har 4*100 i bultcirkel och 57,1mm i centrumhål. orginal inpress är ET 35. med en 7,5" bred fälg bör du dock inte ha mer än ET 30 gärna, det kommer att ta i fjäderbenet annars.. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
ant, du menar att man inte ska ha mindre än ET 30? Har ET 15 eller någe sånt på mina fälgar just nu och dom tar i... Måst köra me spacers.... Förresten, vet nån om ET räknas i mm? Hitta ett par skitsnygga fälgar, men ända måttet som står är 42 mm, och jag tror att det borde syfta på ETet? |
|
|
Ursäkta, leta lite mera och hitta lite info på en konkurrerande sajt... Det är tydligen hur långt in fälgarna sitter.... Och det verkar mätas i mm =) Vet inte hur/varför mina ET 15 fälgar tar i fjäderbenet dock =/ |
|
ant |
Dekker: det jag menar är att du inte kommer kunna ha högre ET än 30 med en fälg som är 7,5" bred. det kunde inte jag iaf. det tog i fjäderbenet fram med ET 35. att gå ned till ET 25 eller nåt sånt med 7,5" fälg kommer att lägga fälgen alldelles vid kanten skulle jag tro. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.