|
|
|
|---|---|
Bimmer7er |
Hallo, Är BMW's original fälgrengöring på sprayflaska bra? Bara att spraya på hela fälgen INKL. KROMDELARNA? Sen bara att skölja av med vatten? Är den "lagom" stark, inga fläckar el. nåt av medlet? Efterpolera? Hellre en dum fråga än ett dumt misstag :) Mvh / Bimmer7er |
Bimmer7er |
Nähäpp inget svar :( Kan man ta vilket fälgrengöringsmedel på sprayflaska som helst då, utan att det kan "skada" fälgarna? Att fråga på mackarna ger lika mycket som att fråga Mamma. /// Bimmer7er |
|
Bimmer7er: Har provat Bmws och Turtle fälgrengöring båda gör jobet mkt bra, det viktiga är som du säkert vet att man inte låter medlet verkar för länge.Tror att det står 2-5min på turtle flaskan kommer inte ihåg vad det stod på bmw flaskan. Jag brukar skölja extra nog med mkt vatten efteråt så att jag är säker på att medlet är borta. Fråga:kommer du och visar upp din skönhet i morgon på brostuga kl 10? |
|
|
Jupp,låt det inte verka för länge. Har ett par stygga rosor efter en turtelbehandling sent förra hösten på mina fälgar där det fick sitta på för länge vid en diskborstbehandling. Kommer att bli reservfälg när jag får tid att byta,har en oanvänd i reservhjulsbaljan som tur är. Henrik |
|
Bimmer7er |
Ok då e jag med på noterna. Starre: Nej min skönhet följer inte med, men jag tar bilen med mig ;-) /// Bimmer7er |
|
Grabbar, använd syrabaserade fälgrengöringsmedel med återhållsamhet. De tär nämligen mycket på klarlacken och således förstör denna fort. Använd vanlig bilschampo och svampa rent. Blir lika rent och utan eventuella fläckar. /D |
|
|
Bimmer7eer: sorry jag menar din andra skönhet:)) |
|
Bimmer7er |
Jo jag förstod det. Jag kommer men tycker kl. 10 är lite tidigt trots att jag bara har 10 minuter till Brostugan. |
|
Bimmer7er: vi väntar in dig, du kan alltid köra med den akademiska kvarten:)) Tror banne mig att jag såg dig sent en vardag på väg ut mot brommaplan från stan,har du 4 utblås på din kärra och oftast bra puts? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.