AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
532

8,5 *18 fram och 10 *18 bak?

el är jag helt ute och cyklar? hade tidigare en tråd med all info jag behövde men den verkar vara raderad. Vad kan amn ha för fälg dim? vilket är vanligast?
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hej! Det som du anger är en vanlig kombination. En del har lika runt om tex. 8.5 tum, men personligen tycker jag att det är snyggare att ha lite bredare bak. Man kan ju ha alla möjliga storlekar och dimensioner men man lär välja däck med rätt profil så rullomkretsen inte ändras mer än 5% från orginal för att det ska vara lagligt. På en E-38 tycker jag att man ska slå till på 20" hjul för att fylla upp fint i hjulhusen! Har du funderat på någon speciell dimension? /Janne
hejsan! aa jag har funderat på lite bredare där bak, 18 el 19 ´, men har svårigheter vilken fälg jag vill ha, är inne på Aez Arez ,såg igår en E38 med skitsnygga Aez fälgar men vet ej vad dom heter, kan vara Aez bimo fast det kändes som ekrarna var lite mer böjda utåt på de jag såg, vad har du för dim/märke?
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Jag har 20" BBS RS II. 10" bak och i fram är de 8.5" breda.
Däck i bak är 285/30 och i fram 245/35. Dessa hjul passar lagomt på E-38! Jag skulle kunna tänka mej att gå ner till 19" om jag hittar fälgar med bred fälgbana! /Janne
Hej alla bmw-vänner!!...solen & sommar på G..härligt!
Då blir man ju sugen på tex feta fälgar....jag också!
Köpte rondell y-design 58 med just 8,5*18 fram med 235/40/18 & bak 10*18 med 265/35/18..
Passar fin fint enligt mej på min e32:a...en silverfärgad..
Tittar man på annonser tycker jag dessutom att det var ett klipp & köpa dom så jag är "dubbel-nöjd"!!
aah altså har stora problem med att hitta några som jag gillar, snälla kom med förslag..börjar bli lite bråttom nu, Har nog inte råd med orginal för det som jag skulle vilja ha är m parallelekrar 18´ , annars så är kryssekrarna helt okej men vill ha några som påminner om de förstnämnda, har vart inne på Aez arez, bimo mfl men ångrat mig, BBS har oxå några men jag är osäker, vill ha en kromkant på fälgens yttersida, petig som man är ;)
Bimmer7er
Soki: Länk Kolla fälg nr.24 verkar va din smak? (bra pris)

Länk

/// Bimmer7er
Bimmer7er
Länk
Länk kolla på ACE speedy och ACE targa/bimo, skulle nog passa min, tror jag beställer Speedy såvida bimmer7ser inte har några beg M parallel plus däck att sälja :)
Bimmer7er
Det är inte lätt att välja fälgar inte, man vet ju inte riktigt hur det ser ut när dom väl sitter på bilen. Men ACE speedy ser ju bra ut.

/// Bimmer7er
39
Mästaren
X6 xDrive35d (Evolve Stage 3) -09
Vad ska det vara för ET på kombinationen 8,5 *18 fram och 10 *18 bak för en e38? ET 20 är ju offset på originalfälgen 8*16.

Passar kombinationen 235/50 fram och 255/45 bak dessa fälgar eller blir 10" bak för brett för 255/45-däck?
Svärd
Jag kör 255/40 17" bak på 10" bak på min e32.

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också...
Bimmer7er
10" = 265, 275 el 285
8,5" = 225, 235 el 245

Am I Right, I think so

/// Bimmer7er
Är du redan användare? Logga in i menyn.