|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Finns det någon möjlighet att få fram oljetryck & oljetemp på färddatorn i min 750 e32 -90? Har även funderat på extra mätare, men undrar om det finns givare som har både och så att säga? mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 | |
| Hej, jag är ganska övertygad om att du inte kan få fram dessa uppgifter i färddatorn och att det bara sitter en tryckkontakt av typen av eller på. Bytte själv tryckkontakt på min m73:a nyligen, och den funkar precis som i alla andra bilar, (sitter i botten av oljefilterhuset). M3 t.ex. har ju oljetempmätare istället för momentanförbrukningsmätare, men jag tror den har en separat tempgivare. | |
|
Är det problematiskt att montera oljetempgivare på M70? Eftersom jag aldrig varit i närheten av en V12 undrar jag om det är lika lätt som på mindre motorer på andra bilar, bara att byta ut oljetrågspluggen mot en givare? Går det att byta oljetryckkontakten mot en givare och koppla den till en mätare? Om man ändå grejar kan det vara bra att ta till en extra grej för säkerhets skull. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.