|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om den stora M-tech (dubbel) vingen går att montera i samma fästen som den lilla orginalvingen som bl.a. sitter på E30 318iS, för den sitter väl "nitad" i typ 7-8 hål i bakluckan? vingen jag har nu: Länk vingen jag funderar på att köpa: Länk (mirror, om ovan är slö) Länk Länk -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk | |
| Ja den passar i samma hål som innan. Jag hade med nån liknanade vinge som du har innan. Köpte därefter en m-tech dubbelvinge och den var bara att sätta dít och skruva fast som den andra. | |
|
Tack så mycket för infon, hur sitter den gamla vingen fast? Dvs hur får man bort den? Du nämde skruvar vart sitter de och är det "nitat" nånstan i såna där "plastnitar"? -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Tänkte också på om det inte skilljer nåt mellan äldre E30 83-87 typ och nyare E30 87-90 i fästen till vinge? Någon som vet? -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Den sitter fast på insidan av bagageluckan. Skruvarna från vingen går ju igenom bagageluckan och på insidan skruva man fast den med svarta "plastmuttrar". Den sitter väl fast med 6 eller 8 sådana, kommer inte riktigt ihåg hur många det är. På insidan finns det hål så att man kan komma till och skruva fast/dit vingen. Man använder sig av en 10 nyckel tror jag. Om det skiljer sig mellan de äldre och nyare modeller har jag svårt att tro. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.