AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
677

Dyr premie på 328i

Jag har försäkrat min 328-96 som är importerad 98 med larm och immobilizer på T-H för 10300kr/år. Försäkringen innefattar 1500mil/år, 2500kr vagnskadesjälvrisk och bilen står i flerbilsgarage. Jag är 29år, har 6 skadefria år, haft kk sedan 92 och bor i en medelstor stad (ca 90000 inv.). Jag har ringt runt till de flesta bolag och Folksam är bara något billigare, men jag tycker att premierna är åt hel*ete för dyra!!!!

Vad ska jag göra? Jag har frågat de intressantaste bolagen om man kan göra något för att få en sänkning, men det verkar tungt.

Ska man aldrig bli vuxen?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag är inte heller vuxen, jag är 28 ! :))

Någon nämnde för mig att när man blir riktigt gammal (30 !) så brukar premierna vara lite lägre. Kan inte bekräfta ryktet men man får väl se om det händer nåt, förmodligen blir ju försäkringarna dyrare för varje år ändå...

Svärfarsan köpte en 320-97 automat, han är 55 år och fick en premie lika nästan lika hög som min. 8300:- har jag men då bor han i lägenhet sundbyberg och jag i villa utanför storsthlm.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Flåklypan:

Tror dock att om man läggar alla försäkringar på samma bolag så tror/vet jag att man kan förhandla till sig en lägre premie.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
ang 30 och lägre försäkringar: känns tyvärr inte så. På min förra bil, Z3C, var premien hos LF efter höjning 1/4-03 strax över 7' i halvåret. Hoppla ... :-/

detta i stockholm, på gatan med boende oxo hos LF (som inte är jättebilligt på det heller, boende alltså)

mvh
Anders

BMWCS #4727
Visa användare
28
malcolm
525IAM-02
Hej jag är 47, bor i Sundsvall, 523 e39 1997, 4,306:- om året inklusive tillägg för min dötter 21år. Aktsam Försäkring AB,

mvh
malcolm

malle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.