|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
ni e la för goa.... Med ny vattenpump mm... :-) |
|
|
Personligen anser jag att Mercedes har gått om BMW designmässigt. Även Mercedes prestandamodeller spöar numera BMW rätt ordentligt. Vad har t ex. BMW att sätta emot SL55AMG? Tyvärr kommer nog även jag sadla om till Mercedes. |
|
| Jag noterar att alla pratar om att M5 är snabbare när det svänger, men är det någon som har siffror på en E55 på bana? | |
19 man |
Hrm, Player...detta ämne (E55 vs M5) är hyfsat sönderdebatterat, sök gärna på tidigare inlägg så får du se. Bjoerck; så du hävdar att BMW's updragna framlyktor, hajfena, flame surfacing, fiberoptiklyktor och snart X3:ans nya klassbildare inte konstituerar något nytänkande inom bildesign?... Ang lyftet som Volvo gjort...hur stor var utmaningen att överträffa 850 i design?! (Eller S90?) Jaguar, vadå - ser du skillnad på nya XJ jämfört med den gamla? Audi; där kan jag hålla med dig. Och mer verkar vara på väg, varför det är extra viktigt att BMW rustar upp med modern design för att möta detta. M-B; visst, fina bilar - för dom som har råd med dom. Ang Alfa vete f-n om alfisterna håller med dig om att dagens modeller är snyggare? Tills sist (om du inte redan gjort det): Leta upp en Z4:a, ställ dig vid den och säg att den inte är lyckad i designen...tvivlar på att detta kan göras av en för övrigt förnuftig människa som dig... :-) |
| Anledningen till att M5 faktiskt är lite snabbare än 55AMG är nog slirandet i autmomatlådan, lockup sker först runt 80-90 km/h därinnan så slirar et friskt o speciellt i en så vridstark motor som 55AMG. | |
|
19" man: Jag studerade Z4:an noggrant på bilmässan. Den ser helt okej ut. Gillar linjespelen längs sidan och ankstjärten är cool. Däremot saknar fronten BMW-karisma och det framskärmens sidoblinkers med tillhörande plåtveck är direkt fult. Konservativ form är viktigt i lyxbilssegementet och där anser jag Jaguar vara överlägsna. Alfa Romeos modell 156 är så snygg att när det var dags för facelift (2002) ville inte designerna ändra exeriören med anledning av att de inte skulle kunna göra den snyggare utan gav sig istället på interiören. Prototypen Brera är så vacker att det gört ont. Dessutom ryktas det om att motorn i den (V8, 400hk) är alfas egen konstruktion, vilket bådar gott för framtiden. |
|
|
Bjoerck, BMW tillhör bara premium segmentet och inte lyxbilssegmentet :) Jaguar överlägsna? Det märks inte i varken försäljningssiffror eller några tester. Sen att Jaguar e-type var en utav världens snyggaste bilar kvittar. Personligen gillar jag inte ett stort fan av 156 eller 166. Dom har däremot några väldigt vackra conceptbilar, frågan är bara om dom blir verklighet. Först om 5 år får vi se hur bmws nya design har slagit ut. |
|
19 man |
bjoerck; Alla är vi väl barn av vår tid, jag har i min tur svårt applicera dina argument på ex E30, med risk för påhopp. Dvs har E30-fronten BMW-karisma (positiv sådan)? Finns där några fula plåtveck? (Finns där några vackra dito?...) Jag minns att jag ville ha en 323 med sexan på den tiden, men det var för prestandans skull, ville man ha en snygg bil var det Opel-kupé:rna eller Porsche 944 som gällde... E36: Kärlek vid första ögonkastet! Aldrig har en bil varit så vacker så länge i mitt tycke. Jag anser fortfarande E36 cabben vara en av de finaste bilarna alla tider, tillsammans med nämnda E-type, Lamborghini Miura, nya M-B CL mfl |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.