AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.196

Körde nya e.55an idag.

Sida 2 av 5
dansguru
jag skulle ta e55:an. med 20".

dansguru
Zafiro
helt otroligt att M5 kan hänga med så bra trots sin ålder, impad? JA
gu
394
gurr
M5 -95
när dom provkörde e55:an i "car and driver" kunde inte programledaren förstå målgruppen riktigt. varpå hans kommentar blev: "it's like taking a f16 to the grocerystore" :)

vidare sa han nånting i stil med: "m5:an får man köra själv, elektricitet kör mercan"

hur som helst, mkt trevlig bil.
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Har också haft det stora nöjet att få proköra denna extrema limo!

Fruktansvärd kraft i alla lägen. Något knepig känsla i styrningen jämfört med min M5:a. Fantastiska bromsar!

Man blir avskärmad från verkligheten utanför, så fort man stängt kassaskåpsdörren, på något kusligt sätt.

Spelar ingen roll hur fort du kör. Rock steady and silent. Ända tills man närmar sig en tvär kurva och inser att detta går ju j*vligt fort!! Hastighetsmätaren påminner dig på ett brutalt sätt att detta är faktiskt 200 km/h och du är på väg att gå in i en 120 km/h kurva!!!!

M5:an har inte en chans vad gäller acceleration, men när det svänger så har man nog en ganska stor chans att köra ifrån detta monster. Givetvis får man ju köra M5:an på max, men det är ju det som den är bra på / till för!

Jag skulle nog välja M5:an i alla fall. Mera körmaskin liksom, kommunicerar med dig hela tiden. Man blir ju absolut inte avskärmad från omvärlden i alla fall. Definitivt inte om man som jag har ett Eisenmann avgassystem monterat.

NASCAR here i come!
Men Cidair.

Du har väl inte kört snabbare än 110 med din m5a?? Du borde ju ha med dig en diskborste med dig när du e ute o kör för att sota ur avgassystemet var femte mil typ? ;)

Det blir upp till bevis nu på ringen i påsk ?? Eller???? ;)

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Det börjar redan på Autobahn!

Pass på. Ingen toppfartsspärr kvar på min du vet!

Å så är den ju sååå j*vla lååååg och feeeeeeeeeeet!!
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Först till 296 km/h vinner?
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Nu har jag äntligen hittat diskborsten!

Den aktiveras med en lång pedal till höger på golvet.

Inget sot längre bara fullt blås i alla fyra!!
Ja ja ja ja, jag vet att din e en smula lägre än min kärra. Men det ska ju ordnas till på lördag. Tror inte att jag har fartspärr heller konstigt nog."" "Gasen hängde sig idag på bilen, o den skenade iväg till över 270 innan den släppte av.""" Konstigt va???? ;)

Vilken tur att jag var på en frifartssträcka på tyska autobahn idag då det hände. Vi får kolla var mätaren stannar på när vi åker till tyskland i påsk.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
det finns inget som e fetare än M5 vänta bara tills Racing Dynamics trimmar den nya M5 så ska vi se vem som tar vem forfarande utan turbo och kompressor.

BMW tillverkar inga ketchup motorer its real power man.visst rs6:an har turbo men ta bort turbon eller släng i turbo i en m5 så ska ni få se vad som händer.jag hörde att nån hade slängt i turbo i en 3.8:a M5 motor effekt ca 12oo nm hallo kom inte hit och snacka om merca visst den e fin men BMW E brutal. Racing dynamics har ett trim paket till M5:an effekt 505 hästar fortfarande sug motor.En sak till gamla M5 E34:an ser brutalare ut har en polare som har trimmat sin M5 E34:a (utan turbo) effekt 509 hästar (bänkad) ni får akta er när han kommer till Emmaboda Ledtråd:Den e daytonaviolett....

G-UNIT
Farre mannen!!!

Man kan säga vad man vill , men i originalutförande så spöar ju amg,n m5an så ser sjunger om det. Rakt fram.. Vi diskuterar inte trimmade bilar. Om vi gjorde det så skulle inte ens din polares bil vara snabbast!!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
rocketboy
Farremannen
Hur står är cylindervolymen i den e34 som har 509 hästar utan överladdning/lustgas och vid vilket varvtal,är det en modifierad orginal motor eller jänkjärn.
Bara lite nyfiken
Zafiro
Så E55AMG är snabbare än M5, kolla in dessa siffror

80-120km/h, 4/5växel
M5/4,9s/5,8s
RS6/4,9s/6,7s
E55/5,6s/7,4s

80-140km/h, 4/5växel
M5/7,3s/8,9s
RS6/7,4s/9,9s
E55/8,4s/10,8s

80-180km/h, 4/5växel
M5/13,0s/15,7s
RS6/12,8/17,3s
E55/14,2s/18,3s
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Blicken fastnade på nått svart fett med 55 och AMG på bakluckan
dubbla ovala pipor bak igår i Ö-O visst var det en snygg vagn men en "stylad" MB ser faktiskt lite töntigt ut.:)))
Absolut inte ful men ändå
Nått "gubbracerbetonat" skimmer överglänser totalbilden av denna bil trots att den är snygg. Blir nått väldigt blandat intryck av denna bil.En MB ska inte var på det viset på nått sätt.
M5 an ger råa vibbar i hela ryggraden däremot.

///MVH Hasso
Länk

Zafiro!

PÅ vissa register så kanske m5an e snabbare. Men på många andra så e amg,n snabbare. Jag lovar er, det var det brutalaste jag kört.. 0-200 går på ca 14 sekunder.... M5an behöver ca 18 om inte jag minns fel. Jag e jätte nöjd med min m5a o tycker den går som ett skott. Men jag e ändå VÄLDIGT impad av merchan som var helt sanlöst till att skjuta iväg. Jag är bmw frälst o skulle inte vilja byta bort min bil. Men det e bara att lyfta på hatten för mercedes och kontatera att amg,n ÄR SNABBARE rakt fram. Om man drar m5 mot e-55 o bortser från vissa register där m5an e snabbare så halkar man efter duktigt i m5an. Att tillägga är att mercan har automat som e duktigt snabb. Att prestera sådana tider som e-55an med automat är RESPEKT!!!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Anders W:

Men nu är ju din så SVINDLANDE hög så att du blir väl frånåkt av E55:an även när det svänger, eller?

Ja just det, du skulle ju monera fetszchassi från tyska Schnittzschel, JAwohl!!!!!!!
Fisair!!!

Min e bara en smula högre än din i 2 dagar till. Sen så ska det gasas i kurvorna vill jag lova. Det blir inte lätt för dig att hänga på sen. I o m att du måste ut o sota var 5e km :)

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Zafiro
visst är mercan snabbare i acceleration genom växlarna men det kan vi tacka kompressorn och 5,5liters motorn på 476hk. Ta bort kompressorn så får vi ju se vad som händer.

Om inte annat är M5:an snabbare när det gäller segdragning..
Zafiro!!

Jag tycker det e fel att resonera som du!?!

Nu e det så att amg,n har kompressor. Och den e snabbare i allmänhet. Om du rejsar med en e-55 på motorväg o kör i varierande trafik så kör e-55an från en m5a. Tro mig..... sen att m5an kan vara snabbare i vissa register må vara hänt. Men det tar inte många meter för e-55an att hämta igen det. På motorväg o när det går rakt fram så går e-55an som ett lok som aldrig slutar dra. M5an mattas LITE i farter över 230+ . MEn det gör inte amg,n. DEn e helt sanslös, slutar inte dra??? Jag har kört många potenta sportvagnar, ferrari 355 , lotus, grymma porschar mm mm. Har ladrig kännt sånt drag som i denna super limo med KOMPRESSOR

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
AMG E-55 har KOMPRESSOR ej originalbil den e trimmad av AMG släng in en kompressor i M5 så ska vi se.Hur många tror att AMG drar ifrån M5:an om vi tar bort kompressorn?????Ska man jämföra två bilar så ska båda bilarna vara sugmotorer eller båda överladdade vi kan hålla på ett helt år angående det här men än har BMW inte behövt överladda sina bilar Merca däremot måste överladda sina bilar för att dra ifrån BMW.............

Har jag fel eller?

G-UNIT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.