AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.222

SBR bromsning hos VM performance.

Sida 2 av 3
Du bör definitivt byta till 7:ans hus.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Orre touring: Du vill inte byta din 17t mot en större turbo? Jag har en Holset som jag är helt säker på att den skulle passa. Räcker säkerligen till 450+hk på din m20 med de grejerna du har. Har bilder på den jämfört med en Garret t03 om du är intresserad... då slipper du byta avgashus och krångla!

/Johan

Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Menar självklart inte 17t, råkade trycka fel... 16t!

Förresten, glömde också det som jag skulle göra. Grattis Bäckis trots strul, du kommer ju bänka 800+ utan bekymmer när du får dra ur motorn som du vill! Grattis!

/Johan

Länk
Man kan ju alltid hoppas. Jag tror stenhårt på motorn bara jag får den att hålla tätt. Är typ 99% säker på att problemen kommer att vara lösta inom den närmaste tiden. Ska plocka ihop i bilen och testa så att det funkar med laddtrycksjusteringen mm innan jag tar ur den och åker till VM igen för nya tag. 800 hk strax över 2 bar ser jag som fullt möjligt, eller rent utav ytterst troligt.
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Bäckis, många hk, tråkigt med problemen, bättre lycka näösta gång!
Jag lade upp lite bilder på din motor..
Hoppas det inte gör nåt att jag glömde sudda bort regnumret på polon :)

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

bmwandreas motor:
Länk

Min, dock en bit ifrån färdig..
Länk

sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
Bäckis: Isånt fall är det jääävligt bra med 853kw vid 2,5bar som dom kör vid första bromsfilmen.

With power comes pain.

Länk
sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
Johankihl: Vad är det för holset? Skick? Intern wastegate?
Jag har nämligen ett 16t med sjuans vinklade som jag skulle kunna tänka mig att byta bort.

With power comes pain.

Länk
sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
Johankihl: Vad är det för holset? Skick? Intern wastegate?
Jag har nämligen ett 16t med sjuans vinklade som jag skulle kunna tänka mig att byta bort.

Helt nytt bör tilläggas.

With power comes pain.

Länk
sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
Sorry, Det stod 3,3kg/cm2 men jag har läst nånstans på sidan att dom körde nån bromsning på prov med dom trycken.
Som jag förstår det så motsvarar 3,3Kg/cm2; 4,3bars absoluttryck eller är det samma som ett bar eller?
Det skulle ge ungefär 1000kw och det är ju inte illa pinkat av en riskokare.

Kör f.ö. med 1750ccm spridare och tre st bosh fetingbränslepumpar, mumma=)

With power comes pain.

Länk
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Jag kör med 1600cc spridare bäckis också:)

2,5 bar i en sån motor som är rätt trimmad ger säkerligen så mkt pulver. Jag har oxå laddat tre kilo förut utan att det var meningen, men att få det att hålla för ens ett pull i bänken är nog inte att tänka på.
Orre Touring
johankihl

Är inte så "hemma" på dom olika turbosarna.....

Vad är det för skick på turbon?
Betäckning?
Fan John, vad klantigt att missa sudda regnumret. NOS-Polon är ju åtråvärt byte för alla tjuvar :-)
sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
Bmw-andreas: Då får ni väl aldrig bränslestopp eller?
Det lär ju räcka till en hel del=)

With power comes pain.

Länk
Vi styr spridarna sekventiellt vilket medför att vi behöver ungefär dubbelt så stora spridare.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Seiko och Orre touring: Jag har ingen beteckning på aggregatet tyvärr, men LG Svensson som finns med i sin blåa 245 på Bilsport/Getaway filmerna från mantorp tittade på det och trodde att det skulle räcka till ca500hk, och det är ganska stort. Skulle tippa på storleken mindre än ett HX40. Fördelaktigt avgashus för bilåka. Kräver extern wastegate. Kan ev sälja en Audi wastegate också... Ring eller maila vid intresse!

johankihl@hotmail.com

0709409095

/Johan

Länk
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Hehe, det var det jag tänkte på ;=)

Du vet ingen har tändspolar till min motor?
Original hänger ju inte med.
Orginal spolar kan hänga på om man ställer om charge tiden is sprutet, förutsatt att du tänkt köpa ett schysst eftermarknadssprut. Annars har jag ett schysst tips på spolar som funkar att köra med vilket tändsteg du än tänkt använda.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
John har ett 10,98 sprut,om de säger dig nånting bäckis:)

Aha, E6M. Ställbara chargetider alltså, så det ska nog gå. Testa det först.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.