|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Harrry2 Hur färsk är olycksstastistiken från Norge? Är det innan eller efter sänkningen av promillegränsen från 0,5 till 0,2? Har norska bekanta som helt lade om sina dryckesvanor efter sänkningen(iallafall i kombination med bilkörning)och jag kan bara tänka mig att om du har gamla uppgifter så har de förändrats efter sänkningen(körde förmodligen med mer än 0,5 innan) Om det är färska uppgifter så bör nog v-verket fundera på vad de håller på med då de sänker hastighetsbegränsningen på en del vägsträckor och detta med kameraövervakning,annars så är nog alkoholen en mycket stark bidragande faktor. Henrik |
|
|
coupepower: Om den nu går knappt 70 kan du ju skriva att åket faktiskt toppar 72 km/h (garanterat) om du ska sälja den ;) Ta det lugnt nu när ni plockar ut åken efter eventuell vintervila. |
|
cdabox |
vad jag undrar över är att man skryter om fortkörningsböter...det är väl inget att skryta om, snarare tvärtom..... |
|
Om man åker dit så ska begära kalibreringsprotokol på polisens utrustning. Deras utrustning är mycket hårt reglerat och kräver kalibrering offta. Många gånger slarvas det med kalibreringen och man kan komma undan ifall det går till rättegång. Men det är inte all utrusning som inkluderar detta. Kör så det ryker!! |
|
|
cdabox !!! Vem fan har skrytit då?????????????? |
|
|
coupepower, du är garanterat inte den enda som har tung gasfot, men av erfarenhet ska man inte snacka så mycket om hur fort man kör/har kört för "vissa" dvs en hel del personer tar riktigt illa vid sig och det måste man ju förstå att alla resonerar olika. Men jag anser att skall man åka dit för fortkörning så skall det verkligen gå fort också. "Det finns inget läckrare än när man känner hur det rister till i karossen hos den bil man kör om" |
|
| frifart.. håller med dig.. allt eller inget! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.