|
|
|
|---|---|
|
tips på att trima 540 ia 97 ca:13000 mil kostnad& bör tänka på | |
| ingen som vet? | |
|
Vad nöjer du dig med? Räcker det med 30-35 hk så har du chip via www.itsfun.nu ca 1.500:- sportluftfilter av insatstyp 500:- hos samma ställe samt ett avgassystem från gissningsvis 5-12.000 kr ber. på material och utförande. Billigast tror jag www.hansen-racing.com är. Se´n finns det JT avgasteknik och de förmodligen bästa och dyraste är Ferrita. Kanske ett par racekattar och en mappning kan ge 15-20 hk till för runt 15.000:-. Vill du ha mer effekt kan du köpa trimkammar ca 40.000 inkl mont fick jag pris på till min alt. kan du söka en alpina eller hartge spis på någon skrot i Tyskland. Sist men definitivt inte minst finns www.esstuning.com som monterar kompressorsatser men kostar det så smakar det!... RAWLAW V8:a bruksbil Rad4:a i hobbybilen Where did I go wrong?... |
|
| Kolla esstuning.com dom har kompressor ( 410 hkr ) | |
|
rawlaw: varför köpa ett chip först och sen ett avgassystem och mappa? Ett chip är ju en annan mapp. Då är det bättre att köpa avgassytem och filter montera det och sen mappa den... men en mappning är betydligt dyrare än ett chip, me´n också betydligt bättre. Räkna med 6000:- för mappning. Skulle dock inte tro att du kan plocka mer än max 20-30hk med dessa ingrepp... /Johan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.