|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Hur många cm lägre är en M5 3.8 än en vanlig E34. Hur är väghållningen ? |
|
Jag tror det handlar om ca 20 mm, något mindre bak möjligen. Väghållingen är mycket bra! //Sniffer _______________________ Svenskt E34 M5 register under uppbyggnad |
|
|
Hej! Om du funderar att bygga om stötdämpningen på din bil til M5 spec. så är nog just 3.8 stötdämpningen så pass avancerad att jag tror att det kan vara svårt att för det första att få komponenterna passa din bil och att få elektroniken att fungera. Stötdämpningen på ALLA M5 3.8l har en datorstyrd stötdämpning med givare på styrstången, gaspedal samt sensorer för lutning och acc. Komponenterna är mkt dyra, bara dämparna kostar ca 9500:- STYCK... Fjädrar 700:- styck. Det är ett fantasiskt system men ohyggligt dyrt att reparera. Om man bygger om en 535i så skulle jag satsa på en M5 3.6 chassi eller BILSTEIN/ H&R/ KONI chassi för M5 isf. MVH:Sakke |
|
|
Om man ska använda "vanliga" stötdämpare, alltså inte med nivåregleringen, så är det exakt samma prylar på 535i och M5 E34, iallafall 3.6an. Menar då tex Bilstein Sprint. Mvh Patrik |
|
-BeeMWe- |
Ah ok det var det jag var rädd för att det skulle bli krångligt. Jag har fått ett pris för alla grejjer på 4500 (bromsar med) därför jag var intresserad. Jag hade Bilstein på min cab och 535an tycker jag är alldeles för mjuk, inge vidare kurvtagning, caben skulle kört ifrån även om den hade mindre motor. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.