|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet var man kan skaffa NYA karossdelar till E12? Länkar till företag, helst svenska? Andra kontaktuppgifter? Utländska företag går också bra om svenska inte finns... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci | |
|
Gå in till närmsta mekonomen... De kan ta hem ekonomiplåt till de allra flesta modeller. Bildelsimporten gör samma sak, tror nog att de flesta bildelsfirmor har samma plåtkatalog (klokkerholm) bakom disken. Bara att jaga lägsta pris. BTW. Har du lagt E30 planerna på is och bestämt dig för att renovera alpinan?! Kul i så fall. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Har nu bestämt mig för att köpa tillbaka Alpinan, och planerna med att flytta över motorn från Alpinan till en annan bil är lagda på is för evigt. Motorn i bilen går inte så bra på att insprutningen och tändningen inte fungerar som den ska, och enligt vad alla säger så är det dyrare att fixa till dem än att köpa ett nytt eleketroniskt system. Tänkte därför skaffa och installera elektronisk styrning för insprutning och tändning och optimera bilen. Skall naturligtvis spara alla orginaldelar dock... På det sätter får jag bilen att fungera ordentligt samtidigt som effekten/vridmoment/prestanda lär bli bättre, och bilen går inte miste om sitt orginalutförande (mer än den redan har gått miste om). Tänkte sedan köra bilen som den är (fast med nytt sprut och tänd) i sommar och påbörja renovering i höst/vinter. Kollade på Bildelsimporten efter karossdelar, men de har inte de delar jag söker. Jag misstänker detsamma om Mekonomen, eftersom jag inte har något minne av att ha sett det jag behöver där. Det jag är på jakt efter är nya framdörrar samt en bra del av bakvagnen... Enda rosten som finns på bilen sitter just i förardörrarna samt i plåten hela vägen runt bagageluckan (utan delen mellan baklyktorna). Blir förhoppningsvis till att åka på lite bilträffar och streetrace i sommar... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Frågat hos BMW? Köpte mycket 02-plåt där för ett tag sedan. Hyffsade priser dessutom! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Nu blev jag glad att klenoden skulle renoveras!! Härligt att höra, lycka till å se till att komma till Gävleträffen i Juni! jimpa |
|
|
Om du inte hittar plåt hos BMW så finns det även en del tyska företag som ligger på riktiga guldgruvor när det gäller originaldelar och andra alternativdelar ... som tex alpinadelar osv. kolla upp tex Walloth und Nesch GbR dom är bra på engelska och har det mesta även om deras hemsida inte säger mycket ... Länk är adressen dit. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
| Alecci: Även fast det är dyrare och prestandan inte blir lika bra som med en ny data-insprutning så tycker iaf jag att du ska fixa original-sprutet och tändningen. Original är ändå original, och det är ju såvitt jag förstår en äkta Alpina. Den förtjänar respekt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.