|
|
|
|---|---|
|
Jag har en svensksåld bil som är servad var 1500mil på bmw i sverige. På senaste servicen sa dom att dom hörde ett litet oljud men lugnade mig med att det förmodligen var urtrampningslagret i kopplingen. Nu låter det mkt o enligt en meckare jag känner så är lådan kass. Nu till min fråga vem pratar jag med på bmw om detta? Lådan måste ju hålla längre än 9000mil. Skall jag ringa bmw-sverige eller till en verkstad? Finns det någon som har haft att göra med liknande reparationer efter garantin gått ut o fått det på goodwill. Isf hur har ni gått tillväga? | |
| Hör med försäkringsbolaget.Det brukar gå på maskinskada. | |
|
Jo, men jag tycker ju att bmw har ett ansvar oxå, det är ju dom som har servat den för att den skall hålla, och dom måste ju konstruera grejorna så dom håller oxå, växellåda är ju inte direkt en slitagegrej man byter vid 9000mil. Men tack för tipset endå, ska kolla upp vad självrisken är på maskinskadeförsäkringen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW borde stå för en del av självrisken tycker jag men det är väl ett önsketänkande, en växellåda kan ju gå sönder av olika orsaker. En bekant betalade 5000 i självrisk för en Golf med 6000 mil på mätaren när växellådan rasade helt utan anledning. ///MVH Hasso Länk |
|
Frågan e vem man skall vända sig till, servicestället eller direkt till bmw sverige |
|
|
Uppdatering: Har varit på BMW i lund och de konstaterade oxå att lådan är kass. Det morrande ljudet kommer från bakre delen av lådan där precis innan kardanen börjar. Så tydligen håller inte bmws lådor längre än 10000mil. |
|
|
Eller rättare sagt, din låda höll inte längre än 10000 mil. /T.P. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.