|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har monterat sposrtavgas från raka rör men är missnöjd. För att utröna om jag är fel ute eller inte så måste jag prova andra vem har? Mitt problem är resonans mellan 1100-1500 på högväxel o vare sig rakarör eller eller monteringverkstaden bryr sig.... välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk | |
|
Då är den väl inte välstämd :-) _____ Micke Länk Länk |
|
|
Faktum är att det blir bara högre kupe ljud om man ökar diametern på rören fram till slut dämparen. Det sa de i alla fall till mig hos Feritta när jag monterade ett sportsystem hos dem. De avrådde mig från att ändra från orginal 2x2.5" till 2x3" pga. just detta. Jag lydde deras råd och jag upplever inte ett odrägligt ljud i kupen. Tror inte heller att Micke Olsson gjorde det när han rattade min bil... fast det kan ju bara han svara på. Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
Jag har m5 e.39 med eisenmansystem på. Det dånar lite mer i bilen, men jag tror inte att det e nån resonans. Skulle vara kul att jämföra?? ANders M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Du har så rätt Danne. _____ Micke Länk Länk |
|
|
När jag pratade med raka rör så sa dom till mig att dom inte har något bra system till min förrän i senare i vår, det blev resonans ljud med det dom hade nu så därför har jag avstått köp ifrån dom.. / Andreas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har ingen som helst resonans i bilen, bara ett behagligt muller. Bmw har för övrigt haft stora problem med orginalsystemen, upphängningarna har modifierats,vibbdämpare monterats i flera olika upplagor innan det blev bra.Och då är det frågan om små olägenheter. Och då får man inte tro att en "hemsmidare" kan få till det lika bra utan får nog räkna med vibbar. Detta visste jag om så jag valde bort raka rör och köpte ett Supersprint istället, då priset var det samma. ///MVH Hasso Länk |
|
>E39 2,8///M Supersprint ;) bara för att retas med alla M-Fantaster lr? ;) minns nåt inlägg om det där hehe.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
| Jag Har Remus sport system på min 540i och det låte ganska häftigt!! | |
|
Det är jag som är testbilen för att de upptäckte resonans då kanske ,jag monterade i höstas och har klagat hos dem men de är helt ointresserade att hjälpa till. Hänvisar bara till a-altavgas som monterade. De är oxå ointresserade... Har stoppat i en insats efter påtryckning men ger ett oproffsigt intryck. välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk |
|
|
Glömde skriva att jag har original fram till dämparen. välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk |
|
|
Anders W har mail... Mycke vill ha mer... |
|
|
Någon med 540 touring som man kan få åkai.... Mycke vill ha mer... |
|
|
Kilen!! Har försökt maila dig. Men det funkar inte??? Skulle vara kul att lyssna på din bil. Är ledig imånkväll o hela helgen. Mvh ANders M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Om man är intresserad av att få ett fantastiskt underbart ljud ska man montera dit supersprint samt även sätta dit ett 70 mm rör istället för resonatorn, jag lät ray.se tillverka ett ersättningsrör (resonatorn) till min 540 och det blev perfekt. Kan varmt rekomenderas. Ljudet har inte påverkats inne i kupen vid vanlig körning och landsväg. Ljudet har nu mycket mera bas och "sörpelljud" och låter UNDERBART! När man drar på....:-))))) vilket gött ljud!!!! då kan vi snacka om F1 ambitioner...metalliskt vassare ljud :-))) För att höra skillnad mellan SS med resonator och utan så kan ni lyssna på ljudfilen i galleriet på www.evosport.com / Snart ca 320 hk V8:a :-) |
|
|
Vad är resonatorn?? är det blind burken bredvid på originalsystemet.. Mycke vill ha mer... |
|
|
Resonatorn är "halvmånen" som sitter mellan kattarna och slutdämparen. Den tar bort alla trevliga frekvenser som man vill ha! Om de inte hade haft den så skulle bilen med org. dämpare låta som en värstingbil och det vill inte försäljarna. Tyst och som en symaskin ska det tydligen låta.....utan resonator med en 8:a så snackar vi mer ferrari ljud.....trevligt!!! :-)))) Hälsningar Henrik |
|
|
jag ska genast undersöka saken,ja vill inte heller att den ska låta som en strypt symakin Fullgas spar tid =) |
|
|
????? vad är resonatorn... Mycke vill ha mer... |
|
|
Ok, tack kan inte påminna mig om att det sitter nåt där men skall kolla o ta bort isåfall... Mycke vill ha mer... |
|
Asken (AutoPower) |
Sätt tillbaka originalsystemet hela vägen sälj det gamla och montera två ferrita racekattar. Då får du ett diskret men riktigt trevligt muller kan garnteras! Asken |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.