|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Så börjar våren att närma sig även här i norr vilket gör att man kollar lite mer på vad man skall hitta på med iX:en i sommar. Tänkte börja med att pilla dit en fetare krängningshämmare bak. Jag filurar på en 20mm ej ställbar eller en Vererra 19mm (om de nu är det) ställbar. Vad tror ni funkar bäst (vi snackar INTE komfort utan kom fort)? Orginal är 14,5mm dvs fetare orginal finns inte. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- | |
|
Vad vill du uppnå? Mer understyrning eller mer överstyrning? Eller bara gennerellt mindre krängning? /Anders C |
|
|
Mindre understyrning... en iX har alldeles för mycket sådant. Bilen har redan ställbara Koni runt om med bakstötisarna ställt på det hårdaste och främre på det mjukaste men det räckte inte, den understyr fortfarande som en gammal SAAB 99 (kanske inte SÅ illa men...) :-\ På vintern kan man ju provocera mera och lösa det på så vis men på sommaren är jag för feg att pressa den så hårt. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Om du har pengarna så sattsa på ställbart, så får du möjlighet till efterjustering. Vererras hämmare är steglöst ställbara, jag annvänder själv hämmare därifrån till min e28. (rekomenderas av mig) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Men Magnus , komihåg att förstärka fästena i chassit vid montering av hämmaren , Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Svets och plattjärn är fina sker! :-) --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Det blidde en Vererra 20mm. Längtar tills man får den levererad (skulle ta ca 1 månad). --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Du beställde väl bussningar till krängaren också hoppas jag! Jag vill provåka sen! Kiip Spiiding! |
|
|
Bussningar skulle medfölja sa han. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Ja jippie, Vererran kom innan påsk! Röd och fin 20mm grov att sättas bak på iX:en. Hoppas man lyckas få tid att pilla dit den inom snar framtid, har 15 kubikmeter ved som skall "processas" också. :-\ --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Var hittar man Vererras produkter på nätet? //Erik// |
|
|
De finns inte på webben. Sök på forumen så hittar du tfnnr och telefontider. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.