AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
402

När händer det något med värdet på denna bil?

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

När tror ni denna bil börjar bli värd lite pengar?
Då menar jag inte 25' utan i lite högre summor.
Skulle gärna vilja ha en 750...

Bilder: Länk

Tack på förhand!

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Glömde infon.

745i -82 Executive, gått 40'.

3,5 liters sexan och inte 3,2 som det står på ovanstående länk.

Bilen är importerad av Hoffmeister/Ljusgruppen AB och har gått som direktionsbil.

All historik finns förutom ett par månader då en icke märkes-försäljare hade bilen.

Bilen är även med i ett par artiklar i någon biltidning.

Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Fin bil!

Jag tillhör inte experterna på värdering här, och det är frågan vad du menar med "värd lite pengar".

Men rent generellt har väl BMW:s större modeller från 70/80-talet aldrig ökat i pris med undantag av E9-kupéerna och 6-serien. Fina trenollor går ju nästan att köpa för två ruttna lingon. Risken är väl snarast att den kommer att stå kvar på nuvarande nivå under överskådlig tid åtminstone om du försöker sälja den i Sverige. Kanske går det att få ut mer pengar i Tyskland eller USA?

Någon här som säger emot?

My Bimmer is my mistress
Har den gått 40 000 så kommer den troligen aldrig att bli värd mer än ca 25 om man inte helrenoverar ( dvs plockar itu ALLT!!)

Annars får du nog vänta till frammåt år 2020 innan den börjar bli värd något.. tyvärr..
Har den gått 40 000 så kommer den troligen aldrig att bli värd mer än ca 25 om man inte helrenoverar ( dvs plockar itu ALLT!!)

Annars får du nog vänta till frammåt år 2020 innan den börjar bli värd något.. tyvärr..
li
1.959
liste
535i -89
Ja, något samlarvärde lär dröja ett tag innan det blir. Sen som sagt så krävs det att bilen är i 100% originalskick och att allt är klockrent. :( Men njut av en väldigt speciell bil några år framöver och helrenovera den bit för bit, så kanske en dag blir du rik! :)
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Tack för svaren!

Det var ju inte så kul... Då kan man lika bra kapa den i bitar och sälja delarna... Blir mer pengar på det. Eller tror ni det hade gått att byta den mot en 750?

Mvh Magnus

Länk
Annons i Classic motor eller BMW börsen här eller vår lokal fd BMW skojare här i byn.... ( granne med Assars menar jag...)
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Jaså du kommer också härifrån byn...
Du menar Må******ons?
De bygger väl ut för alla pengar som de tjänat på att sälja importerade bilar som svensksålda...

Försöker tänka om jag vet vem du är med tanke på din bil... men det stor helt stilla (som vanligt)...

Mvh Magnus

Länk
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Tyvärr är det nog så att E23'orna kommer att stå ganska lågt även i framtiden.

Jag har ju ett gäng, men av dem är set endast 745iA Highlinen som jag räknar med är värd några "pengar". Den har å andra sidan gått 15000 garanterade mil och är i nära nyskick.

Annars, åk och var glad, den har bra mycket coolare utrstrålning än en E32 750! :) Tycker i alla fall lilla jag... som faktiskt tycker E32 ser jäkligt bra ut också.
Magnus: Aspensilver E39T det finns ett par i byn att välja på.... dock endast 1 med M-kontur fälgar,MIN!!
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Gasar-Magnus: Okej. Vet fortfarande inte... Jag kör för tillfället runt i en röd Cheva Van Hitop.

Mvh Magnus

Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Men ärligt talat, tror ni det är någon som hade bytat den mot en 750?

Mvh Magnus

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.