|
|
|
|---|---|
|
Jag har en ganska irriterande ljud i min Coupe som kommer då o då , det verka komma från dörren för att så fort man lägger armen på armstödet så försvinner den "armstödet som sitter på dörren" har haft den hos Bmw o de har lagt nån glidmedel litte här o där som har hjälp ett tag men som kommer tillbaka igen , Keep Your Distance This is a BMW ;) | |
|
Fönstren kan knarra lite, speciellt nu på sommarn när det är lite torrare. Sök inlägg så lär du hitta lite bot på problemet. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Maxad: Exakt samma problem har jag med min E46 a oxå. Försöker få tag på tygtape till den. Har beställt några typer, men ingen är speciell lyckad. Enligt BMW är det bästa att det är helt torrt där. Diskmedel har jag kört runt rutorna. Det fungerade perfekt. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Fasen, trodde jag var ensam om detta problemet! Det är exakt samma sak i min. det "skorrar" och låter som ett vibrerande ljud ifrån passagerardörren. Låter som det är i nederkant på den. Mycket irriterande!! Trycker passageraren på armstödet neråt försvinner det.... Det låter inte som om det skulle vara fönstret, men jag är ju ingen "knarrexpert" Skulle det knarra i fästet inuti dörren då eller?Det låter mer som något i armstödet eller inuti dörren, nertill. Hosse: menar du att diskmedel på rutorna funkade, eller vad menar du? |
|
|
Griegertz; Jepp. En gång i månad, så tar jag med mig 2 trasor ut till bilen. En våt med diskmedel i, och en helt torr och ren trasa. Trycker in den våta trasan så mycket jag kan inn i listen som rutan går upp i och gnir som fasen. Fortsätt, så tills det inte blir svart på trasa. Gör sedan det samma med den torra trasan. Garanterat knäpptyst sen:-) Det är i underkant av dörrarna det låter. Borde suttit et kraftigare klips mitt på hörnet. En tillfällig lösning som jag har nu, innan jag hittat rätt tape, är svart skumgummitape. Sån som du har runt ugnar osv i köket. Helt tyst sär oxå, men inte så snyggt:-) Jag är helt galen på sånna ljud, så jag tror jag lokaliserat allt på min bil. Här är fler exempel som säkert kommer efter tid: - Solskydden (iallafall på cabben) - Runt stereo och AC - sidoväggen bak på cab och coupe Det var allt:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
kommer inte rutan att bli kladdigt varje gång den åker ner då `? ska prova att blåta ner den till att börja med å se om det funkar . Tack för tipsen iallafall Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
|
Maxad; ôh? OM den blir kladdig, har du gjort ett dårligt jobb. Poänget är att listen blir helt ren. Utan fett och smuts. Då blir den tyst. Nån tipsade mig om siliconspray, då blir rutan kladdig. Pröva det inte en gång. Funkar dårligt där iallafall. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Har också stört mig på samma knirr o knarr. Först uppträdde det på förardörren, sen försvann set och uppträdde från passagerarsidan. Jag har lyckats lokalisera det till nedre delen av dörrsidan. Jag bad min kompis trycka samtidigt som jag körde och det försvann. Tydligen så blir panelen lös efter tiden och sen gnider emot dörrkarmen varför knirret uppstår. Har dock ingen lösning, tacksam om någon kommer med idéer. Ganska pinsamt att låta folk åka med och höra sånt i en bil i denna prisklass. Mvh |
|
Cartén |
Hosse: Du nämde att du haft något irriterande ljud från sidoväggen bak på din bil. Jag har samma problem med min. Ett "knirrande" läte kommer därifrån. Är det något liknande du hade på din bil. Jag blir helt galen på detta och har ej lyckats få bort det ännu. Om du har något tips får du gärna dela med dig. Mvh Cartén |
|
Jag lyckades få bort ljudet bakifrån. Det sitter ett litet clips (av dålig kvalitet) som ger efter med tiden, antagligen har det blivit dåligt som på min bil. Det är clipset som håller fast plastkåpan som sitter i övre hörnet under bältet. Ta en penna, tryck in knappen i mitten, och clipset ploppar upp. Ta bort det helt, det behövs inte. Ljudet försvann hos mig i alla fall. |
|
Cartén |
Isko: Jag ska testa det. |
|
Isko , om jag inte minns fel så kommer min bälte ut genom säten eller nåt liknande det är inte ofta jag sitter bak iförsig så jag kan ha fel , men angående fram rutan så svämgde jag förbi en polare till mig som jobbar som Glasmästare o nämnde detta för honom han la Parafym eller nåt sånt på listen som sitter på bilen alltså där rutan lägger sig mot o än så länge har det inte låtit nånting ut av det fast iförsig så brukar ljudet komma litte senare på kvällen när det blir litte kallare , undra om det har nånting med varmen att göra ;) ? Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
|
Har samma problem på min 323ci-00. Hörs tydligt när det är snö och lite ojämt underlag. Knarrar friskt från både höger och vänster dörr (*suck*). Jag får bort ljudet från förardörren genom att antingen lägga armen på armströdet alternativt trycka på dörren strax ovanför armstödet / eller på armstödet. Har två teorier vad det kan vara.. 1. Armstödet består av två delar, en i silvermetall o en svart. När man kör kan man känna hur de olika delarna som armstödet är uppbygt av rör sig mot varandra. Håller man med fingret mellan delarna så upphör ljudet. Behövs ingen stor kraft alls. 2. Något annat.. kanske klipset ni pratar om.. eller "dörrnosen"!? Det behövs mkt små krafter hur man än trycker för att få bort ljudet! Hur fasiken kan det vara så här på en bil som ny kostade 380 000 kronor 2000!?!? Min förra Mazda från 91 var helt tyst (eller hörde man inte ljuden för allt vägljud /motor ha ha). Johannes - Borås |
|
| oooo_quattro , precis så är det i min bil också , det räcker att jag lägger armen på armstödet i dörren så försvinner ljudet jag har inte blivit klokare på det vilket fall , har försökt o sökt efter problemet men det verkar inte hjälpa med nåt . | |
|
Yeeees. Löst eller ja... delvist löst problemet. Provade att öppna dörren, luta mig ner o trycka för att höra om det var glapp någonstans. Jo, där skinnet / innerpanelen satt fast vid dörr-ramen (mitten / strax under mitten). Således tejpade jag fast inredningen med plåten. Inte mkt tejp bara lite plus lite mellan plasen o stålet. Provkörde o vips.. så var det tyst. Nu återstår någon snyggare lösning bara ;) Johannes - Borås |
|
|
Maxad: Det var nog vanlig Parafin han smetade på. Oavsett, det går faktiskt med stearin oxå. Den tygtapen som jag tjajat om en stund nu, har jag faktikst fått tag på. Ska pröva att få förhandlar avtal på det oxå, så då blir det obegränsad tillgång till det:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
| jag hänger inte med det här riktigt , vart sätter ni på tejpen nånstans har läst inläggen ett antal gånger men jag fattar fortfarande inte vart den ska sitta , under min förardörr så går det jo en gummilist helavägen jag hittar inget annat | |
|
När vi ändå har en tråd om knirr och knarr kan jag ju ta upp mitt lilla problem - jag har skrivit förut men inte fått nåt svar (och inte hittat nåt om det heller): gaspedalen låter BZZZZZ när man släpper upp den under motorbromsning, hög hastighet med farthållare och lite andra tillfällen. Låter som något som sitter en aning löst och vibrerar av bara satan när man lyfter foten från pedalen. Hur råder jag bot på det? Jag provade att byta pedal, men insåg redan innan det inte skulle hjälpa. Det är någonting i pedalarmen eller i dess fäste som vibrerar. Otroligt irriterande ljud, låter som en skitförbannad geting är lös. Och ja, skämtet med att alltid ha pedalen nedtryckt är redan draget. |
|
|
Maxad: NEJ, inte under dörren. På insidan. Ungefär 5-10 cm från dörrbotten. Där plast/skinn möter metall. Insidan sitter fast med clips i plåten. Tejpa längs efter kanten. Det är altså på insidan av gaveln av dörren ;) Johannes - Borås |
|
|
Hmm. Imorse hördes ljudet igen. Måste nog komma på något mer hållbart knep för att få bort ljudet. Några tips!? Kanske kan lägga något mellan (gumme?) istället för att tejpa. Johannes - Borås |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.