AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
407

Nya 5 serien och 6 serien siktade i Stockholm

pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Ville bara berätta att när jag åkte till jobbet i måndags så såg jag påessingeleden i Stockholm nya BMW 5 serien (sedan) och nya BMW 6 serien . Plus 3 st BMW 7 serie med en massa mätutrustning inuti t.ex laptops och videokameror (kanske testade de nya motorer i 7 serie bilarna t.ex de kommande 6-orna med valvetronic teknik). Alla bilarna var givetvis tyskregistrerade.

5 serien och 6 serien blir nog verkligt snygga (enligt min smak), de var ju maskerade lite förståss men man såg ändock formerna på dem. 5 serie sedanen såg maffigare ut bakifrån än dagens sedanmodell och 6 serien såg ut att bli en snygg sportcoupe.

Till min stora lycka kunde jag konstatera att de har kvar de vrålsnygga "angeleyes" som det är på min 520 t.ex. Vore ju skam och vanära att ta bort en så lyckad detalj!

Tyvärr hade jag inte digitalkameran med mig :-( ,hade den med mig i fredags men givetvis inte i måndags.

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Såg en vit 5-serie med svart tejp kors och tvärs över nos och akter idag när jag körde mellan Mantorp och Stockholm.

Då jag mötte bilen han jag inte se så mycket mer än att det var nya 5-serien.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Jag mötte något som jag tyckte liknade Mercedes SLR (som körde söderut) strax norr om Uppsala vid 16:30 tiden idag.
Såg två maskerade 5 serie vid Haga norra den 26:e mars.

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Motorhead,då e vi två som såg dom denna dag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.