AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
492

Kamremen gick av

Hobie
Hej!
Skickade in för några månader sen om min BMW 518i -90 där kamremmen hade gått av, och alla sa att den rensade motorn, nu är det så att ja lämnade den till en släkting som e fenomenal på att skruva och han konstaterade att ventilerna hade klarat sig.
Och jag satte dit en ny rem och vips var bilen igång och ja har nu kört c:a 90 mil sen dess, problöemet är det att den tar lite mer bränsle, och ja tror den är fel kuggad..

Någon som vet hur den skall stå för att det skall vara rätt?

// Eric Holmbom
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
då hade du tur med andra or.
Finns markeringar på "dreven" och på motorn hor allt ska stå för att det ska vara rätt

Joakim Eriksson
Hobie
Jo jag vet.. men det finns flera.. ingen som vet av nån mer exakt beskrivning..hade varit till stor hjälp.. hade en heinz bok.. men den var för hela 5 serien, och alla motorer.. så d va lite svårt att kolla i den.. '

// Eric
dalldall
är du 100%säker på att ventilerna klarat sig?jag gjorde vid en sån motor för nåt år sen som hade gått sönder när den stod och gick på tomgång,alla avgasventilerna kröktes,det gick knappt att se att dom var sneda.fick sätta upp dom i maskinen för att se det!!har du tagit ett kompprov?

Hobie
Ne något kompprov har ja ej tagit.. kan ju vara ett bra sätt att se om det klarat sig.. men bilen går bra som det är nu bara det att den tar lite mer soppa..

annars rök ventilerna e ju inte så dyra hos motornord..

// Eric
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.