AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
48.943

Den bästa skrönan ni hört?

Sida 7 av 14
Perkka
Nockenwelle: Jag har en 88-as Aero med krängningshämmare samt sportfjädrar och sportdämpare (org. på Aero), och den har sk*tbra väghållning... Har kört ifrån t ex en E36 i kurvorna.. Min gamla 535 E34 kändes svampig motför Aeron.. Så min ÄR sportig och HAR bra väghållning :)

Ja vi har väl inte planerat något för nästa sommar än, med det kommer väl...

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Perkka:
I så fall skiljer sig din radikalt från alla Saabar jag kommit i kontakt med. Det var visserligen några år sedan jag körde 900 turbo (ej Aero), men jag har mycket svårt att tro att det skulle räcka med ändring av dämpare, fjädrar och krängningshämmare för att förvandla en bil från högst medelmåttig till riktigt bra. Det är så mycket annat som spelar in, viktfördelning, tyngdpunkt, hjulupphängningar osv.
Men i vilket fall, det skulle vara roligt med bankörning på Midlanda. Vi hade träff där för något år sedan i BMW Sport Club, men då hade jag inte möjlighet att vara med. I och för sig har det varit svårt att hinna med över huvud taget, har inte varit på en enda banträff i år :-(
oktanoholic
blev stoppad av farbror blå idag.. dom hotade med att om jag skulle smita så hade som en saab 9000 turbo som stog och väntade längre fram .. .. körde därifrån sedan med ett asgarv!
Kanske inte den bästa men ändå..

Var över för att sätta på vinterdäcken på bilen i morse givetviss säger någon av dom.

Jag har en kompis som kör ifrån din bil(M3-02) jaa säger jag vad har han för bil?Han har en trimmad 850T vässade med turbo sänkt ja allt. Han har kört ifrån alla bmw bilar den enda som han inte hade kört ifrån var en Dodge Viper jaha sa jag. Hur går det om det blir kurvigt frågade ja?

Den ligger som ett strykjärn på vägen märks knappast när man svänger med bilen.

gäsp gäsp gäsp:)))

Ps.jag orkade inte säga emot utan sa kul för honom
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
oktanoholic: Vad gjorde du som fick dom att tro att du skulle smita?
ez.
oktanoholic kan inte svara ,hans användare har strykts,kanske tog farbror blå honom med sig.

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Hmhm... Det STORA röda krysset.... Lite för tidigt för att hålla koll *gäsp* Men jag undrar iaf varför...
Perkka
Nockenwelle: Har för mig att det är bara Aero som är utr. med dessa saker, inte den vanliga turbon... Men jag står fortfarande fast vid att min har bra väghållning, eftersom jag har kört många andra bilar som jag kan jämföra med... Däribland många BMW..

Jo skulle vara skoj att köra på bana, vet ej dock vilken bil jag kommer ha till sommaren..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, bankörning kan man sällan få för mycket av. Hoppas arrangemanget på Midlanda i augusti var lyckat. Det verkade ju som om medlemmar i andra märkesklubbar var välkomna också, mot en liten extra slant förvisso, men jämfört med kostnaden att åka till och från banan spelar det inte så stor roll.
Att bankörning är kul är i alla fall inte någon skröna, åtminstone inte så länge man inte kraschar eller kör sönder bilen.
starre 50spänn säger att du var hos vianor express i malmö
hamn har råkat ut för samma bullshit lol.
Perkka
Jag var tyvärr inte där i somras =/

/Per

www.ztreetghozt.com

Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Hört på fest i går:
"Om man kör BMW i Sverige är man rik" :)

Och jag som känner mig jätterik.. haha!!

/Eivind
Eivind: Snarare bättre överensstämmande i norge och i danmark.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
;)

"I'm not totally useless, I can be used as a BAD example..."
2CooL
du kör ju en sportbil (e36 316i) -jo, säger jag.
ha ha
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Trodde att jag hört det mesta men men... Enligt en kille som utger sig för att vara BMW mekaniker hävdar med en dåres envishet att jag har 2 kamremmar(!) i min e38 750iA Han har tillockmed erbjudit sig att riva framändan på min motor för att bevisa att jag har fel som påstår att det är kedjedrift på mina kammar... ^_^ Nåja...

// Henke Bleifuss
På tal om doktorer o bilar så berättade en polare som jobbat som rekondare att doktorsbilar brukar vara de svinigaste av alla. Kanske har doktorer fullt upp med att tänka på annat... :)
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
alien -> Westland Lynx har en toppfart på lite över 400 km/h, så det går att konstruera snabba helikoptrar. Men du har rätt, rotorbladen måste specialdesignas för sånt.

Länk

Op
7
Optical
525i -89
En BMWägare i Jönköping har en 318is med "annat" avgassystem
som gör över 250 knyck.........
D-diddy
Ang. Helikoptrars rotorblad, dom roterar med en hastighet över ljudets, där av smällarna flopp flopp flopp,. det är små ljudbangar.

Ang. saabs väghållning, när en saab presenteras har den ofta mycket bra väghållning med det årets mått mätt, sen att saab behåller en modell i 10-15 år gör att den inte ses som så rafflande på slutet kanske ;)

Ang. Alla som vet om en kille som har en bil som kör ifrån alla bmw.. låt dom hållas ;D

Jäkligt kul tråd för övrigt.
David

"The unattainable is invariably attractive"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.