AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
48.945

Den bästa skrönan ni hört?

Sida 3 av 14
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

-dB: I regel så har BMW de bästa växellådorna som finns i en personbil. Visst om de inte servas ordentligt och om du misshandlar den duktigt så håller den inte. Men om man tar det så här, en bmw 325 låda och bakaxel från -87 pallar med ca 500hk. Då kanske du förstår att det inte är något skit de plockar på bilarna!

/Johan

Länk
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

äh de finns la måndagsex av bmw me men de e vanligare på saab ha ha ha
-d
299
-dB
130i -07
burt, det är en klen tröst när man verkar hittat en själv.
hohankihl, min bil är servad var 1000-1500mil sen ny alltid på bmw i sverige, normalt körd under min ägotid iaf.
men jag kan ju hålla med om att de är underbara så länge dom håller har aldrig träffat på en trevligare låda.
-d
299
-dB
130i -07
johankihl skulle de ju vara.
Den mest seglivade skrönan måste vara att man får fram om bilen är skruvad eller inte genom att kolla siffrorna som kommer fram när man håller inne trippmätare och vrider på tändningen.

/T.P.
Länk
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
tänk att nofx16 finns över allt,otäckt hehe
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Att BMW är en trång bil och inte går att använda till annat än lek samtidigt som den är hutlöst dyr att äga så endast få kan unna sig den, enligt min morbror som är kliniksschef och överläkare som förövrigt alltid måste in och provsitta BMWn för att få sig en nostalgi-kick då han körde upp för körkortet i en BMW 2500 på 1960-talet.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
En kompis till mig som skulle köpa en 320 -e36 skulle fråga försäljaren varför den var nerlackad. huhh?? Han frågade mig om jag trodde den var krockad o därför nerlackad.... smart kille va?

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Morsan trodde till så sent som i veckan att BMW bara gjorde små busbilar.
Att jag sedan påpekade att min jobbarpolare hade en 525D så hade hon alltid trott att det var en Volvo :)
Har en gubbe i byn som köpte en BMW på auktion för 40 tkr..

När han såg att jag hade en M5:a så spran han fram till mig och började snacka.. vi kom fram till vad jag köpte min för och då as garva han och påpekade hur billig hans "M5:a" var.....Pratade vidare en stund och så börja han snacka om Automat osv.. (mig veterligen inte så många ex i världen som har automat).. Till slut så slog det mig att han hade köpt en 5XX med M märke på bakluckan :)

Han är hur stolt som helst över sin "M5:a" så jag orkar inte förklara för han hur det ligger till..

Varje gång jag ser han nu så ska han snacka om M5:or.. suck..

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
BMW735IA: Den storyn är ju kalaskul, snacka om vilsen kille.
Sabba bara inte hans värld nu, låt gubbstackaren tro att han har en sån. Märker han inte skillnaden så är det ju trevligt för honom.
Men bjud med honom på en åktur ngn gång så får han fatta själv....
Hubbe325:
Lagomt kul när han alltid ska snacka om sin "M5:a" hehe.. Han e skit dryg så jag ska nog låta han se hur en M5 motor ser ut :)

Eller låta han åka med en sväng.. :)

En kommentar från han :
- Fan jag var ju lite osäker på vad det var för något när jag köpte den men när jag öppnade huven och såg motorn så vart jag helt lyrisk.

En till :
- Hur fort har du kört?
260 sa jag..
- Fan det har jag också men sen vågade jag inte mer..

/Jimmy
Länk

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
BMW735IA:

Ta ner honom på jorden. Spänn fast honom rejält i passagerarsätet och videofilma ansiktsuttrycken på honom på en slingrig skogssträcka och slutligen lite öde motorväg.
Då börjar han nog antingen fundera på att byta bort automataren eller så slutar han prata med dig. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
BMW735IA:
:)))) Stackars människa det där!

Egen skröna:
Jag såg i en annons att den tungt stylade 318is som såldes hade M3 ögonlock monterade :)))

/Wille
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Jimmy// Snart blir han ännu nöjdare med bilen! ...fan, den var inte ett dugg dyrare att serva än en vanlig BMW...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Kristian:
haha.. jo det lär man ju få höra också :)

/Jimmy
Länk

BMW735IA:
Be killen att kolla på ditt och sitt eget registreringsbevis så kan ni ju reda ut vem som har "mest" M5 :)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Men hur fan kan man vara så dum att man tror att man har en bil som man inte har... Liksom han måste fatta att han inte har någon M5a tex när han försäkrade den och så....

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag har M5-touring med Automat...för jag har ju ett ///M-märke där bak och M-System II-fälgarna...ööuuhhhmmmmm...
eller kanske inte ändå :-)

En del är allt bra roliga alltså.
Bjud med stackarn på en åktur ;-)

Mvh
Patrik

Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.