|
Sida 2 av 14
|
|
|---|---|
|
En av fördelarna med importerade bilar är ju att det i det tyska briefet står vilka de tidigare ägarna är, så den grejen är svår att bluffa med... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Conny Sonnysson |
En säljare på en firma sade en gång när han visade serviceboken på en bil: Sitter det ingen utrustningslista fastklistrad så är bilen inte äkta!! |
|
Det var inte boken som inte var äkta då? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ett par till... * BMW har skyhöga ägandekostnader * En BMW kostar minst dubbelt så mycket som motsvarande Volvo * BMW vinner formel1 VM i år ;-) * BMW har värdelösa växellådor * BMW är kända för sina fina V6:or De får räcka för den här gången. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| ha ha ja köpte min 3a av en dr klaus personligen av honom han har haft den sen 94 så en del dr körda finns de allt men han va inga 50 iaf kul tråd=) | |
|
Kom på nån! "BMW cab är en modefluga idag. Köp ingen, för du lessnar efter några veckor." (BMW återförsäljare Oslo) Konstigt, jag har haft cab i över 3 år och inte i närheten av less:-) "Det är skönt att krascha i en BMW, så säker är den!" Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Det är inte så konstigt med dom tyska doktorerna... Tyskarna älskar titlar så därför låter det mycket mer imponerande än här hemma. En läkare i Sverige presenterar sig inte som Doktor Larsson om han inte är på sin arbetsplats. /Stefan Länk |
|
| Att E36:an är säker att krocka i. | |
|
Att BMW är svindyra att äga och att de bara körs av invandrare är två av de vanligaste skrönorna man får höra. Det där med fina V6:or är även en klassiker. Den värsta hörde jag nog faktiskt så sent som igår: "Vi har en 3 veckor gammal 318 med V6:a på 160 hästar" Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Hej! Följdfråga, när ni uttalar en fantastisk skröna, rätt ni dem då? Eller ni låter de tror att de har rätt? Personligen så känner jag första lite på personen (inte fysiskt ;)) sen inleder jag diskussionen. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
ni = någon Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| Doktorstiteln erhålles i Tyskland, precis som i Sverige, genom att forskning bedrivs på universitet och att doktorsavhandling avhandlas. Doktorer kan alltså förekomma i alla möjliga dicipliner. Och ja, tyskarna håller hårdare på sina titlar. I Sverige slog Du-reformen igenom med kraft och även titlarna lades åt sidan. Vilken fördel det kan vara att köpa en bil av en doktor har jag ingen aning om? Eller som jag såg i en obegåvad bilannons på nätet "Ägts av en doktor=ingen rökare" Haha... | |
|
En kille berättade för mig att han hade varit ute på autobahn med sin 750i och helt plötsligt så stängs ena halvan av motorn av... Han förstår inte själv så mycket om motorer så han hade ringt upp sin kompis som hade sagt till han att stanna och justera ventilerna (*ungefär nu låg jag vriden av skratt på golvet när han berättade detta*) han hade tydligen justerat ventilerna med motorn igång han sa att det hade sprutat en jäkla massa olja... Så slutsatsen är.... BMW V12s ventiler ska man justera när motorn är igång....... (är det inte hydraliska lyftare på en V12... hmm) :) Denna kille har jag pratat med några gånger innan och det är minst en sån här sjuk historia varje gång..... |
|
|
Magnus18, Brukar rätta till vänligt men bestämt :) I det ovanstående fallet nöjde jag mig dock med att säga "NEJ NEJ NEJ! BMW finns INTE med V6, har aldrig funnits med V6 och kommer aldrig finnas med V6" Att 318 har en fyra på 143 hk lät jag bli att påpeka, då jag inte känner personen jättebra och inte vill framstå som den värsta besserwisser. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Kommer jag ihåg helt fel nu, eller finns det faktiskt en Mercedes motor som går ned på hälften av antalet cylindrar när man inte belastar motorn kraftigt? Har helt för mig att jag läste om detta för ett år sedan eller nåt. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
| kristian larsson: det är ingen skröna att bmw har kassa växellådor, min tex höll bara 9000mil. | |
|
Skröna, ja det skulle väl vara en skolkompis som för 100 år sedan berättade att hans farsas 3.0 Si körde ifrån en polishelikopter... På frågan hur den kunde gå så fort sade han: 'jo du vet, han körde över en tegelsten som slog i motorn o därför går den så fort nu'... ähum... jag vill minnas att jag bara gick därifrån. *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Hosse: Det stämmer faktiskt. Senaste S-klassen har den funktionen på sin V12:a om jag inte är helt ute och cyklar. Om det även fanns på någon 8:a tänker jag lämna osagt. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
va tror ni att 750:an har dubbelt av allting för? styrdom pumpar och dyligt, för att det är kul? näe men om något pajar så går det ätt köra på halva motorn, men stänger av den när det inte behövs det gör den nog inte. Har ni hört talas om Northstar V8:an den gör det i dom avancerade modellerna det är en gammal motor nu... |
|
| alfcapone: bmw's v12 har väl dubbelt av allt för att bmw är så snåla och utnyttjar pryttlarna som dom redan har från 6:orna. Är inte det orsaken till att v12an har fått endel dålig kritik trots att själva motorn är bra konstruerad? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.