|
Sida 14 av 14
|
|
|---|---|
|
k1mzo: BMW själv har i minst en äldre reklamfilm visat loggan inne i en snurrande propeller, därom råder ingen tvekan. Jag har själv sett reklamsnutten, får se om den går att vaska fram nånstans. Sen har vissa medier skrivit att det inte finns någon koppling till flygplan eller propeller osv, varför vet jag inte riktigt. Bevisligen började ju BMW dessutom sin motortillverkning med just flygmotorer. Hubbe325: Visst är det ofattbart var man får 98% ifrån, även om det inte är motorn som avses, utan bilen som helhet. Hur man nu mäter denna effektiviteten? FP |
|
| ...att en 525-e34 som har m5-kammar har 250 hk! (LoL) | |
| fick höra en skröna i helgen nu, en kille satt o snackade om sin swift gti när jag sa att mina slitzade skivor biter bra, dock att de äter belägg något oerhört. jag fick 2.6 på både framhjulen. han sa att han satt dit borrade bremboskivor m ed tar ox belägg..o att bilen blev underkänd då bromsvågen slog i botten o han fick 9.0 i värden..haha. måste varit lite tilltataget va? vet inte vad vågen kan visa..men inte upp så mycke. dessutom verkade han visst inte veta hur bromsvågen funkar överhuvudtaget. | |
|
Att köra med Sportluftfilter ger mer effekt, men att köra helt utan luftfilter sänker effekten eftersom det bildas "virvlar" i luftboxen. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Att tanka V-power ger 10hk på en standard bil | |
|
En polare till mig har en -89 525i som var chippad vid köpet (bilen kostade 9 lök )och den drar ca 0,5-0,6 lit/mil + att den går som ett skållat eftersom han fått minst 25-30 hk till !!! Mirakelchippet måste ha varit svindyrt =) ugge |
|
| mogg, sånt där låter bekant =) | |
|
Hubbe o co: lite sent men: med 98% menar han nog 98% av det högsta effektiviteten som går att uppnå med dagens teknik. Tyvärr mycket vanligt att journalister felciterar eller skriver fel på andra sätt. Dessutom mycket vanligt att man använder % felaktigt, det betyder ju "av 100" och då måste man säga vad hundra syftar på. I detta fall är nog 100 = högsta effektiviteten som finns att hämta |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.