|
Sida 12 av 14
|
|
|---|---|
|
Vet en kille som allvarligt sa att han la i backen i 120km/h på motorvägen och spann bakåt... mvh |
|
|
att det är kvalite i mercedes bilar bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
Jag har inte sett en enda handflata när jag flyger modell helikopter men de kanske e ja som inte e uppmärksam 8| Aja, som sagt himla underhållande tråd de här ;) // Henke Bleifuss |
|
|
"Svaret jag fick var... Just det, du har inget larm i din bil... Ok då har jag antagligen ett rätt skapligt elfel på min bil eftersom blinkersreläet och tutan hänger sig samtidigt som jag tappar kontakten mellan tändningslås och startmotor " Det där var det bästa jag läst på länge .. XD Det är ju bra att "elfelet" går igång när någon annan ska titta in i bilen utan nycklar :) Vill bara säga att min bil har en släng av samma typ av fel.. :) Bayerische Motoren Werke |
|
kilroy |
Dom bästa skrönorna hittar man definitivt här... Länk Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
kilroy: Hähä, ja du det kanske ligger något i det du säger :) // Henke Bleifuss |
|
| En f d granne hade en polare som hade en BMW 525-E34 som gick jättehårt. Med byte av kammar (från M5 var det nog) fick den 250 hk! | |
|
En snubbe jag träddade tidigare tog en E90 330i på en provkörning från förenade bil i malmö, han fick upp den i strax över 300km/h på motorvägen mot svedala. Har Förenade Bil i malmö börjat ta bort spärren på sina provbilar? =) // MVH Jocke |
|
|
Nu ska ni få höra kanske den bästa "min tryck&pys-volvo går lite fortare än alla andra bilar"-historia som jag kan. En kille får tag i en volga 850 fullturbo med ett jätteelakt chip i och tror att han har världens bästa formel1-bil, vilket han gärna informerar allt och alla om, av informationen framgår också hur jä*la hårt han ska hänga av killen med evon och killen med supran osv. Bilen har dock körts ganska hårt av föregående ägare och går så himla dåligt att den får kämpa med stor svårighet för att hänga av en gammal ratig sierra 2,9. Han började bortförklara sig med missade växlingar och allt möjligt varpå herr Cornholio påpekar för killen att turbon kanske var lite välanvänd, kanske till och med färdiganvänd, det kanske var så att vagnen inte hade riktigt alla pållar i behåll. Svaret från killen var obetalbart: "Men du.....den är ju faktiskt CHIPPAD TILL 290 HÄST......då är det ju klart ett den HAR 290 HÄST!!!" Han fick pisk av evon säkert 5 gånger innan vi tröttnade på att kolla, efteråt påstod han att han hade kört ifrån den när ingen såg, supran körde han inte ens mot. Det här var säkert 5 år sedan men killen håller fortfarande på och fantiserar, han kör nämligen varje vecka ifrån olika m3or, m5or, amg-mercor och porchar - när ingen tittar på. |
|
| Haha. Påminner mig om mopedåldern då en kille med Puch Dakota som varje gång han blev avhängd förklarade att han hade bättre grejor hemma på hyllan. Hans bästa grejor har alltid legat på denna fantastiska hylla så länge jag kan minnas :) | |
|
Faan vad bra Volvo är när ingen ser på - eller när alla sover söt :-) Som en liten grej kan jag nämna att när kompisen jobbade hos Peugeot och inhandlade en Mi 16, skröt han allt han orkade om hur snabb den var - och blev från-åkt just av en Sierra 2,9. Han trodde nog att han köpt en T16. He he he... Länk |
|
|
Att alla svarta Bmw med tonade rutor skulle tillhöra knarklangare eller kriminella. De trodde uppenbarligen polisen när de stoppade mig i jakt på en ledare av en känd mc-grupp, bilen såg ju så misstänkt ut. Själv trodde jag inte kombi var så populärt bland dom, men det kanske är jobbigt att klämma ner ett parti knark i en liten Bmw sedan? //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| En stor och utbredd felaktig sanning, som faktiskt under väldigt många år underhållits av självaste BMW är att deras logotyp skulle ha något att göra med en propeller att göra. I programmet på National Geo där man får se en Z4 bli till så berättar BMW's egna historiker att dom själva har haft fel och att det helt enkelt är dem Bayerksa färgerna som syns i emblemet. Om någon inte tror mig så får jag helt enkelt leta efter programmet på någon nedladdningssida och lägga upp en länk. | |
|
Om du kollar runt och söker så hittar du en utförlig tråd om just detta för inte alltför länge sedan. Man kan nog säga att säga att det ändå har med propellern att göra eftersom loggan användes just i samband med en flygplanspropeller vid reklam och marknadsföring under tiden som BMW tillverkade just flygmotorer. Men färgerna osv fanns såklart tidigare. FP |
|
| xjml, det trodde faktiskt jag med. Det omnämns i div. böcker och dokumentärer. Hursomhelst är det ändå en hädelse att byta färgerna till kolfiber och vitt, usch... | |
|
Ja här får ni lite svar. Länk BMW Först och främst. |
|
| Kom att tänka på denna "piratkopia" från DDR: Länk | |
| Läste i en biltidning att man valde att bygga traditionella växellådslägen i E36 M3 och framåt då dom tyska fruarna fick i fel växel i E30 M3 :D | |
|
Anders-72: Det va du absolut inte ensam om. Och när rösten i programmet sa att det föreställde den Bayerska flaggan så sa jag för mig själv nånting om okunniga jäkla amerikaner och mumlade. Men när sen den officiella BMW-historikern på knacklig englyska sa att dom själva sagt och trott fel så fick jag väl ge mig. |
|
|
Pålitlig sida den cstjawa länkade till: "The Saab logo shown here, introduced in 2000, is an evolution of the design introduced in 1987 (the company used only a text logo until then). Designed by artist Carl Fredik Reutersward, the original logo depicted a mythological beast Gripen (a griffen). The Gripen head is derived from the coat of arms of Count von Skane, which was used as the symbol for the Swedish province of Skane, where Saab was formed." Så Trollhättan ligger i Skåne och SAAB klassika flygplanslogo finns inte.... man lär sig mycket på nätet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.